Raar probleem 60 pk johnson

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Raar probleem 60 pk johnson

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 14:03

Berichtdoor chaea » za 21 jul 2012, 21:10
.

vuuren1 schreef:
Is de koeling in orde?
Een te warme motor kan beginnende verschijnselen hebben van van warmlopers en dan stopt de motor. Even later start hij weer (totdat de mechanische schade te groot is).




Daar heb ik ook over na zitten denken ,de waterstraal spuit soms hard en soms een beetje sputterend , kan zijn dat de thermostaat die zijn werk goed doet maar denkdat ik die maar eens open moet maken om dat uit te sluiten . wie weet of ik altijd een harde straal moet hebben met open en gesloten thermostaat

Met een vastloper/plakker , dan valt de motor idd ook uit en start deze moeilijk totdat hij is afgekoeld, kan 3 oorzaken hebben geen koeling ,geen smeerring,hoofd sproeier te klein ,smeerring is in orde ,sproeiers zijn gewoon buisjes met een diameter van een groot drink rietje omdat de carburateur werkt met gaskleppen dus dat lijkt mij ook vreemd maar sluit het niet uit ,en koeling ja dan zou deze net voor de oververhit alarm moeten vastlopen maar dan zou de motor haast moeten koken en dat gebeurd ook niet
toevalig vandaag gestart en loopt erg mooi stationair wat een pokkeding zeg[/quote]

Controle straal is zoals het woord aangeeft een controle straal en slechts een indicatie.
Verwijder de thermostaat en ga een stukje varen, de straal moet nu constant zijn gelang het gegeven toerental, heb je nu een slechte straal is er iets mis met de koelkanalen.

Maar ik denk dat het een brandstof probleem is.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Raar probleem 60 pk johnson

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 14:03

Bericht door stefan1983 » wo 25 jul 2012, 22:39

Nou weer wezen varen , met vol gas perfect maar na langer vol gas varen ging ik steeds langzamer bijna in de haven zag ik geen controle straal meer , impeller zag er niet echt beroerd uit maar heb een nieuwe besteld , is dat ook weer gebeurd , ga die er op zetten en dan ook maar eens naar de thermostaat kijken want daar zal t probleem denk ik zitten alleen bij dit model moet ik de kop er afhalen helaas , weet iemand of ik de thermostaat weg kan laten of dat het toch beter is een nieuwe te plaatsen
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Raar probleem 60 pk johnson

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 14:03

Bericht door henkvd » do 26 jul 2012, 16:36

De thermostaat zal wel werken, waar ik meer aan denk is het pomphuis, de plaat waar de impeller op draait moet goed vlak zijn, dit geeft nog wel eens problemen met de pomp opbrengst.
Tevens zou ik de koelwater ruimte van de uitlaat controleren, de onderste cilinder wil nog wel eens een gebrek hebben aan door strooming, die kan je warm lopers verklaren, ben alleen benieuwd of de onderste zuiger nog geen vreter gehad heeft door een gebrek aan koeling.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten