.
vuuren1 schreef:
Is de koeling in orde?
Een te warme motor kan beginnende verschijnselen hebben van van warmlopers en dan stopt de motor. Even later start hij weer (totdat de mechanische schade te groot is).
Daar heb ik ook over na zitten denken ,de waterstraal spuit soms hard en soms een beetje sputterend , kan zijn dat de thermostaat die zijn werk goed doet maar denkdat ik die maar eens open moet maken om dat uit te sluiten . wie weet of ik altijd een harde straal moet hebben met open en gesloten thermostaat
Met een vastloper/plakker , dan valt de motor idd ook uit en start deze moeilijk totdat hij is afgekoeld, kan 3 oorzaken hebben geen koeling ,geen smeerring,hoofd sproeier te klein ,smeerring is in orde ,sproeiers zijn gewoon buisjes met een diameter van een groot drink rietje omdat de carburateur werkt met gaskleppen dus dat lijkt mij ook vreemd maar sluit het niet uit ,en koeling ja dan zou deze net voor de oververhit alarm moeten vastlopen maar dan zou de motor haast moeten koken en dat gebeurd ook niet
toevalig vandaag gestart en loopt erg mooi stationair wat een pokkeding zeg[/quote]
Controle straal is zoals het woord aangeeft een controle straal en slechts een indicatie.
Verwijder de thermostaat en ga een stukje varen, de straal moet nu constant zijn gelang het gegeven toerental, heb je nu een slechte straal is er iets mis met de koelkanalen.
Maar ik denk dat het een brandstof probleem is.