koelwater yamaha 28a

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

koelwater yamaha 28a

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 13:43

Bericht door krijtzak » vr 13 jul 2012, 09:08

Beste forumleden,
Ik heb een oude Yamaha 28 A ( 28pk 2takt) in een bun in mijn boot hangen.
Bij het draaien van de motor spuit het koelwaterstraaltje onder uit het blok de boot in.
Nu wil ik eigenlijk het gaatje uitboren en een klein sokje of knie erin fitten met een slangetje.
Is dit een mogelijkheid ?
Hoe diep kan ik eventueel boren ?
De motor demonteren om te kijken wat er mogelijk is, is geen optie.
Het geheel is zo oud dat er dan diverse bouten breken.
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: koelwater yamaha 28a

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 13:44

Bericht door henkvd » vr 13 jul 2012, 11:57

Dit zou bij de meeste motoren zeer eenvoudig op te lossen zijn, die hebben een slangetje naar de controle straal uitloop. Bij deze types is het lastig, de controlestraal komt uit de onderkant van het blok, persoonlijk zou ik het gaatje dicht maken, het heeft verder geen functie dan alleen controle. Heb je zicht op de uitlaat van de motor om het koelwater te controleren als je in de bun kijkt ?

Een andere mogelijkheid is de kleinste slangtule die verkrijgbaar zijn in het gaatje te maken, alleen of er diepte genoeg is om te boren en te tappen betwijfel ik. ( eerste de diepte meten)

Een nog beter mogelijkheid is om het huidige gaatje dicht te maken en in het gedeelte onder het thermostaat huis, wat langs de bougies loopt een nieuw gaatje te maken en daar een kleine slangtule op te maken, zodat je hier een slangetje aan kan maken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten