geen koeling bij hoge toeren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

geen koeling bij hoge toeren

Berichtdoor MCsharry » 01 Sep 2020, 22:38

Beste leden,

Ik ben de bezitter van een Evinrude 70pk efi uit 1999. Bij stationair draaien en langzaam varen heb ik een mooie koelstraal die er ver uit spuit. Echter als ik maar even iets harder ga varen verdwijnt deze koelstraal. Na een paar minuten gaat dan ook het lampje branden van "water temp". Na 1 minuut stationair draaien verdwijnt de melding weer. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb het al geprobeerd zonder thermostaat en pressure valve maar dit heeft ook niet geholpen. De impeller is nieuw. Kan het met caviatie te maken hebben dat deze lucht aanzuigt bij snel varen? Of heeft iemand een andere oplossing.

Groetjes Harry
MCsharry
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Sep 2020, 22:34
ligplaats:
info:

Re: geen koeling bij hoge toeren

Berichtdoor micha » 02 Sep 2020, 08:59

Ik denk niet dat het cavitatie is, of je moet zo hard varen ermee dat je staartstuk daar droog komt te staan.

Ik zou eerder denken aan een stukje oude impeller of een schelpje die door de verhoogde water druk ergens een water passage afsluit en daarmee je koeling stop zet.
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: geen koeling bij hoge toeren

Berichtdoor broekerhaven » 02 Sep 2020, 20:58

Als het een kortstaart achter een langstaart vereiste boot is , is het mogelijk dat er te weinig water de inlaat in komt.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten