Sinds kort ben ik in het bezit van een midget 20 met een Yamaha F8C, geplaatst in een bun.
Ik ga het scheepje als motorboot gebruiken. Met de warme periode 's-avonds de Lek op, rustig half gas.
Na een half uurtje viel de motor stil; na drie keer trekken sloeg hij weer aan, maar voor tien seconden.
Daarna was het definitief over en uit.
Na eea op dit forum gelezen te hebben de charger coil en de pulser coil doorgemeten, beide gaven de opgegeven waardes.
De bobine secundair gaf 1850 Ohm, primair was er ook doorverbinding, weet alleen niet meer welke waarde.Ook de dodemans-knop gecontroleerd.
Geprobeerd of de bougies wilden vonken door de primaire aan te tikken met 12V, deden niets.
Doe ik dat dan goed? Of geeft de CDI een andere, veel hogere spanning op de primaire van de bobine en zo ja, hoeveel volt?
En kan ik dan op die manier de bobine testen?
Als ook de bobine goed is, blijft dan alleen de CDI over of zijn er nog andere componenten die ik over het hoofd zie?
Een tweede vraag: waarom kan er alleen (electrisch) gestart worden in de neutraalstand? Bij handstarten zal het inderdaad beter zijn om
niet ook nog de schroef mee te moeten sjorren, maar electrisch?