Mercury 4 pk 2takt water in staartstukolie.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury 4 pk 2takt water in staartstukolie.

Berichtdoor de staalwerker » 22 Aug 2020, 09:37

Beste Leden.

Ik heb momenteel een Mercury 4 pk. Ik wou gisteren de impeller vervangen alleen bij het aftappen van de olie van de staart kwam er eerst een laag water uit. Blijkbaar is dit een kwaal bij Mercury's en Mariner's die uit de jaren 90 komen. alleen heb dit probleem nog nooit gehad aangezien ik al verschilende motoren heb gehad. Ik wil dit probleem zelf repareren en oplossen. toen ik het pomphuis los haalde zat er olie bij de impeller, Ik denk dus dat hij bij de keering lekt onder het pomphuis. daarnaast zag ik hem ook al zweten bij de koppelstang. heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad? en zo ja zijn er dingen die er nog meer aan zouden mankeren dat hij water in het staartstuk gooit.

groet.....
de staalwerker
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 28 Mei 2019, 20:41
ligplaats: harlingen
info:

Re: Mercury 4 pk 2takt water in staartstukolie.

Berichtdoor EricS » 22 Aug 2020, 13:36

Is geen typische Mercury/Mariner kwaal.Motor is 25/30 jaar oud en dan kan dat gewoon gebeuren ongeacht welk merk.Alle plekken, waar pakkingen/o-ringen/ keerringen zitten, zijn verdacht.Tot aan het ringetje onder de aftapschroef aan toe.
Onderdelen voor deze motoren kosten tegenwoordig niet veel meer,dus alle pakkingen/o-ringen en keerringen gewoon vervangen.
EricS
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 15 Okt 2016, 00:21
ligplaats: Alphen a/d Rijn
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten