Motor wilt niet meer top snelheid

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Motor wilt niet meer top snelheid

Berichtdoor nathanot14 » 14 Jun 2020, 19:20

Goedeavond,

Ik heb een 2 takt Evinrude met 115pk alleen wilt deze niet meer zijn top snelheid bereiken. Hij gaat nog steeds als een speer, maar je kunt duidelijk merken dat hij zich inhoud wanneer je het gas erop zet. De carburateurs zijn na gekeken en schoongemaakt dus dat is in orde. Ook de brandstof pomp heeft geen problemen. Nou merkte ik wel dat een cilinder niet goed mee werkt. Wanneer de motor draait en ik de bougie kabel van de bougie afhaal merk ik helemaal geen verschil. Terwijl bij de andere 3 cilinders je duidelijk kunt merken dat de motor moeilijker gaat lopen als je de kabel eraf haalt. Ik heb een andere bobine getest op de cilinder die niet goed mee draait, maar ook dat maakte geen verschil. De bougie vonkt gewoon goed net als de rest. Een elektrisch probleem kan het dus niet zijn. Zou het een lage compressie kunnen wezen? Ik heb helaas geen compressie meter dus dat kan ik niet testen.

Iemand een idee??
nathanot14
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 Jun 2020, 10:39
ligplaats: ALMERE
info:

Re: Motor wilt niet meer top snelheid

Berichtdoor henkvd » 14 Jun 2020, 19:59

voor amper 20 euro heb je een compressie meter setje, dan weet je een stuk meer.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4475
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Motor wilt niet meer top snelheid

Berichtdoor micha » 15 Jun 2020, 09:52

Wordt de bougie wel nat van de brandstof? Misschien water erbij?
Ik zou toch even een compressie meter kopen, dan weet je ook meer en zon ding is altijd handig ook voor later. Anders zou je de mijne wel kunnen lenen. Ik weet niet waar je vaart?
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Motor wilt niet meer top snelheid

Berichtdoor nathanot14 » 15 Jun 2020, 23:47

micha schreef:Wordt de bougie wel nat van de brandstof? Misschien water erbij?
Ik zou toch even een compressie meter kopen, dan weet je ook meer en zon ding is altijd handig ook voor later. Anders zou je de mijne wel kunnen lenen. Ik weet niet waar je vaart?


Ik heb al een compressie meter kunnen lenen, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal morgen even kijken wat die aangeeft. De bougie word wel nat dus ik denk niet dat het aan de carburateur ligt.
nathanot14
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 13 Jun 2020, 10:39
ligplaats: ALMERE
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten