henkvd schreef:Voor de zekerheid de stop draad los bij de CDI, dan nog niets de charge coil (4) doormeten, Ohms laag ohmig of op AC en motor op startmotor laten draaien spanning
En de pulser coil doormeten, naar het motorblok, ook laag ohmig
Nu vier jaar na dato heb ik met dezelfde motor nagenoeg hetzelfde probleem, en kom bij google op mijn eigen bericht uit. Ook nu kom ik er voorlopig niet uit dus wellicht weten jullie iets.Sinds winterstop vonken de bougies niet meer. Dit heb ik gechecked:
Bougies beide vervangen
Ik heb de stop losgetrokken (wit)
Charge coil (4) gemeten: levert rond de 100V AC bij starten.
Bobine weerstand doorgemeten primair en secundair en dat lijkt goed.
Bobine krijgt ook spanning vanuit CDI
CDI unit omgewisseld met een werkend spare exemplaar
Als laatste heb ik de pulser coil (2) doorgemeten op weerstand, multimeter gaf aan dat er helemaal geen contact was.
Mijn conclusie was dat de pulser coil het defect zou zijn. Nu zijn deze dingetjes op de een of andere manier ontzettend prijzig dus zou het graag zeker weten alvorens ik er een ga bestellen. Iemand misschien tips om dit nog beter te checken, of wat het anders nog zou kunnen zijn. Ik ben redelijk door mijn opties heen.
Alvast hartelijk dank mocht iemand wat weten!