Honda BF 30 lekt olie uit kanaaltjes

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Honda BF 30 lekt olie uit kanaaltjes

Berichtdoor forbomar » 27 Apr 2020, 21:41

Beste allen,
Even voorstellen Ik ben Marcel en heb een zodiac 30 DL met een Honda BF 30 uit 2012
Ik heb de laatste tijd problemen als ik heb gevaren en ik trim de motor helemaal omhoog om de boot uit het water te halen als ik klaar ben en trim terug loopt er olie uit de overloopkanaaltjes aan de linkerkant.
als de kap eraf is zie ik wel wat olie onderin maar kan niet zien waar het vandaan komt hij is al eens bij de boot reparateur geweest en deze hadden het olie filter vervangen omdat ze daar een braam aan zagen maar dit was het dus niet
https://photos.app.goo.gl/CgQqGA4uwneH6UyP8
Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken
Mar.
forbomar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 27 Apr 2020, 21:25
ligplaats: Purmer
info:

Re: Honda BF 30 lekt olie uit kanaaltjes

Berichtdoor Gruttepier » 28 Apr 2020, 05:57

Het kan in het gunstigste geval "knoeiolie" zijn, ofwel er is tijdens het vervangen geknoeid.
Olie loopt erg traag en blijft plakken, dus elke keer als jij trimt zal het langzaam naar je lekgaatje lopen.
Advies om dit uit te sluiten is om de zijkappen te verwijderen, alles goed schoon maken en dan afwachten of je weer olie krijgt.

Andere mogelijke oorzaak is carterontluchting, als er teveel olie is gevuld gooit hij het daar eruit. Een deel zuigt je carburateur op (indien van toepassin) en een deel zal onderin komen.

Minste geval is een lek ergens in een seal.
Gruttepier
 

Re: Honda BF 30 lekt olie uit kanaaltjes

Berichtdoor Martin65 » 28 Apr 2020, 07:44

Controleer wel even elke keer voor je gaat varen je oliepeil.
Gebruikers-avatar
Martin65
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 16 Apr 2017, 21:35
ligplaats: Deventer
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten