Hoi allemaal,
Ik heb een, voor mij nieuwe, johnson 8 pk 2 takt. Ik heb m gekocht om op te knappen. Motor liep volgens de vorige eigenaar af en toe op 1 cilinder. Motor starte goed maar liep niet goed stationair maar je kon wel gas geven zonder dat de motor op 1 cilinder leek te lopen. ( motor heeft geen choke maar een inspuiting) Als je bleef inspuiten bleef hij wel lopen stationair en kon je ook gas geven.
Thuis de motor in de bak gezet en ook gestart. toen kon ik ook gas geven en ging hij goed in zn toeren maar niet stationair. Deze motoren hebben met een klein slangetje in het vlotterbakje de benzine toevoer voor lage toeren, als deze uitdroogt breekt deze en heb je geen benzine toevoer bij lage toeren. Dus carb eraf gehaald en slangetje geplaatst. Yeeahh. Motor loopt mooi op lage toeren. Maar gas geven was een heel ander verhaal dan voor ik de carb eraf haalde. Als ik iets hoger dan stationair ging draaien ging hij onwijs horten en stoten en kwam hij niet in toeren. Stationair liep hij perfect op 2 cilinders. Nu mn vraag, de cdi's gaan weleens kapot bij deze motoren maar als dat hier het geval is waarom loopt hij dan wel netjes op 2 cilinders als hij stationair draait? Heeft iemand dit weleens vaker mee gemaakt?
Ik zat zelf te denken dat de grondplaat niet goed is of dat ergens de bekabeling slecht is en aard tegen het motorblok ofzo. Hoe denken jullie hier over?