Pagina 1 van 1

Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 16:30
door HalmanSchagen
Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Mercury 4pk 4takt uit 2007 gekregen. De geschiedenis van de buitenboordmotor weet ik niet precies maar volgens mijn heeft het een hele tijd stil gestaan. Zelf heb ik de bougie vervangen, olie ververst, carburateur schoon gemaakt en brandstoffilter vervagen. De motor wil helaas niet starten.

Hebben jullie misschien nog tips en tricks die ik kan proberen? Ben namelijk een leek op het gebied van bbm.

Groeten,

Jasper

Re: Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 17:15
door henkvd
Zit het dodemanskoord aangesloten op het knopje ?

Afbeelding

Re: Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 18:03
door HalmanSchagen
henkvd schreef:Zit het dodemanskoord aangesloten op het knopje ?

Afbeelding


Bedankt voor de tip Henkvd, maar ik heb een nieuwe dodemanskoord aangeschaft. Dus het zal toch iets anders zijn denk ik.

Re: Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 18:27
door broekie
Lees de topics met soortgelijke vraag eens door.
Je zal moeten gaan storing zoeken in de juiste volgorde.
Simpel beginnen, niet gelijk de duurste en moeilijkste onderdelen aanpakken.
Benzine toevoer, vonk enz.

Re: Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 20:10
door HalmanSchagen
broekie schreef:Lees de topics met soortgelijke vraag eens door.
Je zal moeten gaan storing zoeken in de juiste volgorde.
Simpel beginnen, niet gelijk de duurste en moeilijkste onderdelen aanpakken.
Benzine toevoer, vonk enz.


Bedankt, ik zal zeker even op zoek gaan hier op het forum.

Vonk net getest en die is goed. Daarna een willekeurige brandstofslang los getrokken en toen kwam ik dit tegen.
De slangetjes zelf zijn ook helemaal aangetast van binnen.

https://imgur.com/a/Q7gdKkx

Re: Mercury 4pk 4takt start niet.

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2019, 22:53
door henkvd
Ziet er niet zo fraai uit, je zou om te beginnen de pomp over kunnen slaan door de slang van de interne tank direct op de carburateur te zetten, ik ga er vanuit dat die aanwezig is, daar heb je de pomp niet voor nodig om de motor te laten lopen, daarmee kan je de benzine kraan ook nog ff buitenspel zetten.

Tenzij de carburateur er van binnen ook zo uitzag, dan vrees ik dat die mogelijk in de sproeier en kanaaltjes ook nog wat ellende heeft, dat is het nadeel van deze kleine 4 takt motortjes, in de carb is alles erg klein, een vuiltje is vergelijkbaar met een rost blok.