Yamaha 8A

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha 8A

Berichtdoor de staalwerker » 21 Aug 2019, 15:19

Beste leden,
Ik heb al een tijdje een Yamaha 8A hiervan heb ik de impeller en staartstuk olie vervangen. toen ik heb ik hem getest in een container met water hij koelde half gas goed stagonair paar spettertjes en vol gas het zelfde als half gas dit vond ik vreemd. toen maar de boot in het water gedaan en de motor er achter gehangen. de motor startte na 1 keer toen half gas door de sloot gevaren tot het moment dat de motor uitviel heb er een paar keer aan zitten trekker maar wou niet starten alle bougies (2) er uitgehaald leken nog goed weer terug paar keer trekken en deed het weer toen mijn vader achterop gezet om te kijken als hij koeling had dat had hij niet boot er uitgehaald staartstuk los en gekeken als hij bij het pomphuis lekt maar pomphuis lekte niet. nadat ik het staartstuk er weer onder had heb ik bij de cilinder kop wat water er ingedaan blijkt hij water te lekken vanaf boven in het staartstuk waarschijnlijk bij het rubber waar de metalen pomphuis staaf invalt om het water naar boven te begeleiden. ik heb de slang er in proberen te drukken maar blijft lekken. heb goed gekeken hoe ik daar simpel bij moet komen om te controleren als het rubber (water seal) vergaan is maar zie er geen mogelijkheid. kan iemand mij daarmee helpen?
groet.....

https://www.yamahacenteramsterdam.nl/pr ... er-seal-1/
de staalwerker
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 28 Mei 2019, 20:41
ligplaats: harlingen
info:

Re: Yamaha 8A

Berichtdoor henkvd » 21 Aug 2019, 17:22

Denk eerder dat je water weg loopt via de normale weg door het staartstuk, hier gaat toch het grootste gedeelte van je water naartoe.

Wat je zou kunnen doen is het staartstuk eraf halen, tuinslang op de koelwater pijp zetten, slang een klein beetje open en kijken of het traject in ieder geval vrij is, maak je niet druk om water wat via de uitlaatpoort ( gas en water ) door het staartstuk naar buiten komt.

Van de oude impeller, waren alle schoepjes nog heel ?

Verder heb je 3 afdichtingen in het koelwater traject in het staartstuk, boven op de pomp, halverwege de koelwaterpijp en bovenin ( het bestelnummer wat je opgeeft)

https://www.crowleymarine.com/yp/TJ4KLQ ... ha-8a-1972
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten