Het is gewoon prima te doen met een andere ecu. zo heb ik van een 40pk Suzuki enkele jaren geleden een 50pk gemaakt.
LET OP! de schroef zal ook vervangen moeten worden doordat je motor straks veel meer toeren gaat maken.
Alor schreef:Het is gewoon prima te doen met een andere ecu. zo heb ik van een 40pk Suzuki enkele jaren geleden een 50pk gemaakt.
LET OP! de schroef zal ook vervangen moeten worden doordat je motor straks veel meer toeren gaat maken.
chaea schreef:
Nogmaals, en het zal prima te doen zijn, het blijft de motor op het typeplaatje. En zoals je al schrijft, je zal meer moeten uitgeven om hem "50" te maken. Qua kosten zit je dan al op een orginele 50 pk.
henkvd schreef:Dan gaat opvoeren zeer waarschijnlijk niet helpen, met 20pk ga je niets harder, dat is nog te weinig vermogen, als de mogelijkheid in de boot zit om niet langer als waterverplaatser ,11 km is je rompsnelheid bij deze lengte, over te gaan naar planeren. Het gemene van deze overgang ( als het in de romp, vermogen en gewicht zit ) is dat je waarschijnlijk het dubbele aan vermogen nodig hebt om daar te komen, tot de boot eenmaal planeert, dan kan het gas flink terug om te blijven planeren.
Verwachting bij opvoeren, misschien een kleine kilometer meer snelheid, met boze gezichten van je mede watersporters, je graaft nml alleen maar achter de boot in met een enorme hekgolf, maar echte snelheid toename, dat zit er niet in.
Alor schreef:
Valt mee! ik was niet zoveel kwijt. ik geloof nog geen 400,-en daar heb je geen 50 pk voor als je hem inruilt. Niet eens een 20met een 9.9 inruil.
En het typeplaatje? who cares? Mij niets.
Kortom het is de goedkoopste manier om in dit geval wat meer vermogen uit je motor te halen. Ik zeg DOEN
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten