Mercury ELPTO 50pk 3 cilinder autolube

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury ELPTO 50pk 3 cilinder autolube

Berichtdoor jeroen_mhr » 04 Jun 2019, 15:46

Beste forumleden,

Voor mijn bootje heb ik een andere motor gekocht, zoals de titel al aangeeft een Mercury ELPTO 50pk.
Ik heb hem bij outboard zeeland gekocht, ze hadden hem via inruil verkregen en ik heb hem zo over kunnen nemen. de motor had wel wat liefde nodig.
Ik heb de thermostaat, impeller, staartolie en bougies vervangen, de carberateurs schoongemaakt. afgelopen zondag ben ik gaan varen en de motor loopt perfect!

Nu heb ik twee vragen over de motor.

Mijn eerste vraag: volgens mij zijn de mercury ELPTO 40/50/60 pk motoren bijna het zelfde maar zijn de 40 en 50 pk's gewoon afgevoerde 60 pk's.
Weet iemand wat de verschillen hiertussen zijn? ik had al gelezen dat de overbrenging anders was.

mijn tweede vraag: het is mij opgevallen dat wanneer ik vol gas geef mijn middelste carberateur helemaal open gaat en de bovenste en onderste (cilinder 1 en 3) maar voor ongeveer 70% open gaan. heeft dit mischien een reden of staan ze gewoon niet goed afgesteld? ik dacht dat dit mischien een soort van begrezing was tegen overtoeren. ik heb nog geen toerenteller op de motor zitten dus ik zou niet precies weten hoeveel toeren hij maakt bij vol gas. ik heb er eentje besteld op aliexpress :D , die ga ik er zodra ik hem binnen heb op zetten.

alvast bedankt voor de reacties! ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Jeroen
jeroen_mhr
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 26 Mrt 2019, 18:45
ligplaats: zeeland
info:

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten