Motor start niet meer na herstart

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor Noordvaarder » 03 Jun 2019, 22:20

hoekronald schreef:,maar als wij er 30 - 180 minuten probleemloos mee kunnen varen lijkt ons dit stug. .

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ronald

Ronald,
Ja het kan ook wel eens liggen aan de lucht toevoer.
Ik neem aan dat je een redelijk grote tank hebt.
Je hebt immers een 40 pk uitvoering.
Als je luchttoevoer niet open staat,of niet helemaal open staat,dan kan de brandstofpomp gedurende dat de motor loopt ,het nog wel bijbenen. Maar na een poosje stilstand kan door de onderdruk die er al was,de leiding leeg getrokken zijn,en dan start de motor eerst wel,maar slaat dan na gebrek aan brandstof,snel weer af.En het feit dat de volgende dag alles weer normaal is,wijst er ook op het feit,dat dan de lichte vacuüm in de tank er niet meer is.
Dus de vraag,hoe staat het met de beluchting van de tank zelf? Ik lees daar namelijk niks over in je bericht.
Noordvaarder
 

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor Klaver vier » 04 Jun 2019, 08:12

Wiebren een motor draait geen 45 minuten op een tank waarvan de ontluchting dicht staat hoor.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor hoekronald » 04 Jun 2019, 16:03

Bedankt voor jullie reacties! Een aantal reacties heb ik iets aan gehad en een aantal reacties had ik al uitgesloten. Echter vind ik het fijn om te ervaren dat dit een actief forum is.

We hebben vandaag het officiële verzoek ingediend bij de leverancier van de boot/motor om ons te ondersteunen bij het vinden van het probleem. Mochten jullie het interessant vinden, dan laat ik t.z.t. weten wat hier uit gekomen is.
hoekronald
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 Jun 2019, 11:24
ligplaats: Zeewolde
info: Topcraft 605

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor broekerhaven » 04 Jun 2019, 18:38

Dat vinden we altijd heel interresant.
Gebeurd te weinig.

Verder heb ik nog eens verder gedacht, zou het geen temp sensor kunnen zijn die te ver "doorwarmt" bij stilstaan wanneer er geen koeling doorstroomt.

En daarom uit "veiligheid" de motor stil legt.

Je heb namelijk een cilinder temp sensor , en een uitlaat temp sensor.
Je kan proberen deze een voor een los te koppelen als het probleem zich voordoet.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor henkvd » 04 Jun 2019, 18:45

Hoe voelt de knijpbal aan bij de herstart ?
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Motor start niet meer na herstart

Berichtdoor hoekronald » 06 Jun 2019, 10:52

Beste Forum leden,

Allereerst bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Gister zijn we, met telefonische ondersteuning van de leverancier, bezig geweest met de motor en we lijken het probleem (99% zeker) gevonden te hebben. Vanaf 2016 modellen heeft Suzuki een plug zitten op een bepaalde slang die vapour lock moet voorkomen. Bij installatie van de motor is deze waarschijnlijk er vergeten af te halen, omdat net een nieuwe (extra) instructie was vanuit Suzuki in de periode dat we de boot kochten. De leverancier omschrijft het als volgt:

Vanaf de 2016 modellen zit de ontluchtingsslang van de Vapor separator afgeplugd tijdens
opslag en transport. Dit wordt gedaan om verdamping van de aanwezige rest brandstof in
de vapor separator te voorkomen.


Ons vermoeden was dus juist en dit hadden wij dus niet kunnen voorzien of controleren aangezien we de onderste kap van de motor eraf hebben moeten halen. Als het mooi weer is, geen we testen, maar we zijn (voorzichtig) optimistisch! Tevens heb ik een aantal foto’s van de plug en de locatie, maar ik heb geen mogelijkheid gevonden om deze bij te voegen in dit bericht.

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!
hoekronald
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 Jun 2019, 11:24
ligplaats: Zeewolde
info: Topcraft 605

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten