Beste mede-forummers,
Ik wil graag jullie advies. Ik heb wat fotos van internet geplukt om het makkelijker te maken
Ik heb een honda bf75, een 7.5 pk 4 takt langstaart motor. Motor loopt heel goed, echter met de kap eraf. Met de kap erop smoort hij. Nu heb ik een gat in de rvs uitlaat gespot die dit veroorzaakt.
Deze zit gemonteerd op de cilinderkop. Zie onderstaande foto (links op de foto zie je een deel ervan.
Die uitlaat verdwijnt in een gat in het staartstuk.
Om de uitlaat te repareren moet ik deze demonteren, dit kan op 2 manieren:
1: cilinder kop los halen en uitlaat deel laten lassen
2: blok geheel demonteren
Ik twijfel welk van de 2 methodes ik wil doen. Bij de kop demonteren moet ik de kop pakking vervangen a 70 euro maar ben ik wel korter bezig in uitvoerings tijd (denk ik)
Bij het blok demonteren zal ik langer bezig zijn maar hoef ik niet bang te zijn dat mn kop dadelijk niet meer netjes afsluit. Echter kunnen hier meer boutjes afbreken dan bij de cilinder kop en moet ik ook een nieuwe voetpakking plaatsen en loop ik ook kans dat ik hier opnieuw dingen moet kopen omdat ze gewoon oud zijn ( zoals rubber van de koelwater pijp)
Ik dacht met de cilinderkop ongeveer 2 uur bezig te zijn en met de tweede optie ongeveer het dubbele.
Wat is jullie advies? ( naast het advies van zonder kap varen)