BB motor handmatig starten

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

BB motor handmatig starten

Berichtdoor jkb » 23 Apr 2019, 12:57

Mijn echtgenote heeft veel moeite met aantrekken van de Suzuki 2,5 Pk 4 takt motor. Ze heeft daarvoor te weinig kracht . En als je niet in 1 keer goed trekt wil de motor ook wel eens "terugslaan". Normaal krijg ik de motor in 1 of 2 x trekken aan. Ik heb de indruk dat sommige andere merken kleine BB motoren veel minder kracht voor het handmatig starten vragen. Heeft iemand daar ervaring mee? Elektrisch starten zou ook mooi zijn, maar dan kom ik minimaal in een 8 PK Yamaha terecht en dat is teveel voor het kleine bijbootje. Inbouwen van een startmotor lijkt ook geen optie. Groeten Jan
Laatst gewijzigd door jkb op 23 Apr 2019, 13:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
jkb
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 19 Mrt 2019, 17:55
ligplaats:
info:

Re: BB motor handmatig starten

Berichtdoor micha » 23 Apr 2019, 14:25

Mijn ervaring is dat een 2 takt motortje een stuk makkelijker is met aantrekken. Maar een 2.5 zou niet heel zwaar moeten zijn. Zou eerder eens kijken of je vrouw niet een andere techniek van aantrekken kan gebruiken waarbij je meer krijgt kan uitoefenen wellicht?
micha
 
Berichten: 348
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: BB motor handmatig starten

Berichtdoor Gruttepier » 24 Apr 2019, 19:23

Het klopt idd dat hedendaagse modellen een gezonde tegendruk geven, voorsl de 4 5 en 6 range van Yamaha zijn hierom berucht. Bij de Suzuki 2.5 geen problemen, maar wij zijn natuurlijk ook potige zeebonken :D

Maar kijk eens naar andere 2.5 modellen, of de 3.5 van Mercury/mariner. Ik had laatst een overjarig 2.5 Yamahatje die heel simpel aantrok. Inbouwen startmotor gaat niet lukken, zijn gewoon geen parts voor.

Andere optie, elekra motortje.
Gruttepier
 


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten