Mercury 7.5 pk afstandsbediening

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury 7.5 pk afstandsbediening

Berichtdoor micha » 16 Apr 2019, 15:22

Beste, Ik heb een Mercury 7.5 thunderbolt welke op afstandsbediening moet gaan werken.

Nu heeft deze normaal een kit met een afstandsbediening die duwt ( kabel wordt langer) om hem in zn vooruit te zetten. Echter heeft de mijne een electrische start waardoor ik de kit niet kan gebruiken en ik een andere kabel moet hebben:

Afbeelding

Deze is onvindbaar, alsmede een afstandsbediening die trekt ipv duwt als hij in zn vooruit gaat.

Ik heb zon afstandsbediening:

Afbeelding

Weet iemand of deze om te bouwen zijn of weet iemand hoe je een juiste afstandsbediening kan herkennen. Misschien is er een universele afstandsbediening pas te maken. Ik weet dat ik met c2 kabels een kit kan plaatsen om hem op mercury aan te laten sluiten maar dan heb ik alsnog niet het zelfde uiteinde als op de foto hierboven.
micha
 
Berichten: 346
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:

Re: Mercury 7.5 pk afstandsbediening

Berichtdoor henkvd » 16 Apr 2019, 18:56

Het is alweer een tijdje geleden maar ga het proberen

Als je het spul op de foto's hebt is het toch in orde, tenminste wat kabels betreft zit je goed.
Is dit niet jouw foto, dan heb je het eindstuk van de schakelkabel nodig en het veermechanisme om hem vast te zetten op de schakel lever, het kabel eindstuk kan je zo overzetten, het vierkante stiftje op het einde is een boutje. ( pos 6,7,8,9 en 13)
En een plaatje en een boutje om de barrel te borgen ( pos 1 en 2 onderste foto ) zie ook link onder de foto

Dan heb je een AB nodig met andere schijf en lever, de remotes zien er exact van buiten het zelfde uit alleen van binnen echt anders.
Om toch te kunnen varen de startmotor verwijderen tot je de juiste AB hebt gevonden.

Hier de part nummers en te vergelijken plaatjes, bij de facecam let op de nok net buiten het hart



34682 - Lever
59372 - Lever

Afbeelding
Afbeelding

59369 - Face Cam
59787 - Face Cam
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
http://www.mercruiserparts.com/bam/suba ... 1/2128/320
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Mercury 7.5 pk afstandsbediening

Berichtdoor micha » 17 Apr 2019, 13:57

Fantastisch Henk,

Hiermee ben ik weer een stuk opgeschoten. Ik ga op zoek naar de onderdelen. Als ik ze niet los kan vinden dan ga ik toch maar opzoek naar een schakelkast die de juiste bewegingen maakt.
micha
 
Berichten: 346
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 09:44
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten