Yamaha 40 PK Stottert

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha 40 PK Stottert

Berichtdoor twan » 25 Mrt 2019, 20:27

Hallo,

Na het vervangen van de krukas van mijn Yamaha 40 PK 2 takt (3 cylinder 6H4 blok) stottert de motor waneer ik gas geef:



Herkent iemand dit probleem? Alle tips zijn welkom.

Al vast bedankt!

Gr. Twan.
twan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 Mrt 2019, 19:45
ligplaats: Groesbeek
info:

Re: Yamaha 40 PK Stottert

Berichtdoor Yep » 25 Mrt 2019, 20:30

Bij stationair toerental hoor ik volgens mij alle 3 cilinders en bij toenemend toerental 2 stuks.
Laatst gewijzigd door Yep op 25 Mrt 2019, 20:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Yep
 
Berichten: 3164
Geregistreerd: 08 Apr 2015, 22:15
ligplaats: Europa
info:

Re: Yamaha 40 PK Stottert

Berichtdoor henkvd » 25 Mrt 2019, 20:31

Check de bougie kabel posities eens, klinkt vreemd, als dat er 1 cilinder veel te laat is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Yamaha 40 PK Stottert

Berichtdoor twan » 26 Mrt 2019, 19:06

Hallo Henk,

Bedankt voor je snelle reacties. De kabels die naar de bobines lopen zijn allen groen, deze hebben geen kleurcodering. Ik heb dit via google proberen te zoeken, maar niet kunnen vinden hoe ik de volgorde van de bougiekabels kan controleren. Tijdens mijn zoektocht kwam ik een topic tegen dat een te laag olie niveau ook dit stotteren kan veroorzaken. Ik had bewust weinig olie erin zitten zodat ik goed kan zien of het autolube pompje werkt. Vanmiddag even geprobeerd met een halfvolle olietank: Probleem met stotteren is opgelost! Blijft nog wel open staan waarom het zoemmertje geen geluid maakte (lampje op motor was wel keurig rood, maar ik wist dat er wel wat olie in zat). Of de motor klinkt zoals eerst kan ik zo op de kant niet goed horen. Zaterdag gaat hij het water in voor een test vaart.

Mocht je nog advies hebben over het controleren van de volgorde van de ontsteking dan houd ik me aanbevolen.

Gr. Twan.
twan
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 Mrt 2019, 19:45
ligplaats: Groesbeek
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten