Mercury brandstoftoevoer lekt

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor merc8 » 29 Sep 2018, 09:41

beste,

heb een Mercury 8pk. Er lekt benzine tussen de connectoren. De originele female connector is voor de 2e keer vervangen, maar het probleem blijft. Losgehaald en weer schoongeblazen, weer geen resultaat. Zou het kunnen dat ook de male connector vernieuwd moet worden? Deze is schoon en vertoond geen scherpe puntjes oid. Is deze male connector op de motor makkelijk te vervangen?
merc8
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 Sep 2018, 21:05
ligplaats:
info:

Re: Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor Hans van Zijl » 29 Sep 2018, 09:53

Hallo merc8,

Als hij blijft lekken is het vervangen van de male conector het enige wat je nog kan proberen volgens mij. Ik weet niet hoeveel pk je motor is maar bij de kleinere motoren 4 5 6 pk is het een klusje makkelijk te doen. Er zit een boutje onder de male connector en het benzineslangetje zit met een klemmetje vast aan de connector. Boutje eruit slangetje los en als je een interne tank hebt even drie boutjes van het tankje los maken en de oude connector eruit halen zit een beetje strak door het afdichting rubbertje en de nieuwe er weer in. Benzine slangetje vast zetten en boutje weer in de maleconnecter en het eventuele tankje weer vast zetten met de drie boutjes.

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:

Re: Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor merc8 » 29 Sep 2018, 10:18

Hans van Zijl schreef:Hallo merc8,

Als hij blijft lekken is het vervangen van de male conector het enige wat je nog kan proberen volgens mij. Ik weet niet hoeveel pk je motor is maar bij de kleinere motoren 4 5 6 pk is het een klusje makkelijk te doen. Er zit een boutje onder de male connector en het benzineslangetje zit met een klemmetje vast aan de connector. Boutje eruit slangetje los en als je een interne tank hebt even drie boutjes van het tankje los maken en de oude connector eruit halen zit een beetje strak door het afdichting rubbertje en de nieuwe er weer in. Benzine slangetje vast zetten en boutje weer in de maleconnecter en het eventuele tankje weer vast zetten met de drie boutjes.

Mvg Hans


Hallo Hans,
het gaat dus om de connectoren aan de motorzijde. kan ik de male connector op de motor zelf makkelijk vervangen? Is dat wat je bedoelt met de boutjes losschroeven en vervangen? Het is trouwens een Mercury, 8 Pk, 2-takt, langstaart uit 1998.
merc8
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 Sep 2018, 21:05
ligplaats:
info:

Re: Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor Gruttepier » 29 Sep 2018, 10:47

Het komt vaak voor dat iemand een probleem heeft en deze beschrijft met halve informatie.
Maar in dit geval is het duidelijk, merc8 heeft een probleem met zijn 8 pk Mercury. Hmmm hoe zou Merc8 zijn naam gekozen hebben :lol:

En dan komt er advies op basis van 4tm6 pk 4takt motor met interne tank :roll:


Aan Mer8, male connector ook vervangen, en altijd orgineel idd al is het een stukje duurder. Vervangen is zo simpel als hoe handig jij bent. Tis allemaal wat krapjes. Zijn niet mijn favoriete motoren om aan te sleutelen met die plastic onderdelen rondom de carburateur
Gruttepier
 

Re: Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor merc8 » 29 Sep 2018, 13:04

Gruttepier schreef:Het komt vaak voor dat iemand een probleem heeft en deze beschrijft met halve informatie.
Maar in dit geval is het duidelijk, merc8 heeft een probleem met zijn 8 pk Mercury. Hmmm hoe zou Merc8 zijn naam gekozen hebben :lol:

En dan komt er advies op basis van 4tm6 pk 4takt motor met interne tank :roll:


Aan Mer8, male connector ook vervangen, en altijd orgineel idd al is het een stukje duurder. Vervangen is zo simpel als hoe handig jij bent. Tis allemaal wat krapjes. Zijn niet mijn favoriete motoren om aan te sleutelen met die plastic onderdelen rondom de carburateur



beste, beste, Grutte pier.
hoe raad je het waarom zou ik mij moeilijk maken als het makkelijk kan. Merc8 is makkelijk te houden, misschien maak ik wel een bedrijfslogo van. Maar daar gaat het niet om.
Inderdaad alleen originele onderdelen gebruiken. Ik was van de overtuiging dat ik tot 2 keer aan toe een originele Male connector hebt gekocht, maar helaas is dat niet het geval. Ben ermee teruggegaan de winkel en mn beklag gedaan. Had trouwens tot 2 maal toe een hulpje die mij dit verkocht. Nu heb ik de eigenaar zelf. Hij deed helemaal niet moeilijk en nam beide imitatie connectoren terug en gaf mij DE originele female connector zonder poespas. Geweldig. Opgetogen weer naar de boot, aangesloten, balgje flink inknijpen choke half open en 1-keer aantrekken. Man, geen lekkage's, en loopt als een tierelier. Even gevaren, koffie erbij en ik ben een gelukkig mens met mooi weer erbij. Iedereen bedankt voor adviezen ed.
merc8
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 28 Sep 2018, 21:05
ligplaats:
info:

Re: Mercury brandstoftoevoer lekt

Berichtdoor Hans van Zijl » 29 Sep 2018, 17:50

Hoi Merc8,

Fijn dat het weer is opgelost.

Goed lezen is niet mijn sterkste kant. :D

Mvg Hans
Hans van Zijl
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 19:17
ligplaats: Giethoorn
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten