Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor broekerhaven » 26 Sep 2018, 16:05

Niet naar kijken of zoeken...gewoon 3 nieuwe erin.
broekerhaven
 
Berichten: 518
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 09:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Corsiva 520 classic met 40pk efi suzuki

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Gruttepier » 26 Sep 2018, 16:09

Er kan dan tussen op de mantel bij het ijzeren zeskant gedeelte een zwart roetachtig randje zitten. Maar dit hoeft niet zo te zijn.

Edit
Laat de motor eens proefdraaien zonder kap in het donker, als er kabels doorslaan zie je dit.

En het proefdraaien , is dit gedaan met of zonder kap.?
Gruttepier
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 07 Mrt 2017, 08:08
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor broekie » 26 Sep 2018, 16:43

Nog een keer dan: Vonken ze?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 1389
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 20:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Pim Kanis » 26 Sep 2018, 21:43

broekie schreef:Nog een keer dan: Vonken ze?


Bougies vonken wel.
Motor loopt onbelast netjes zoals altijd.
Als een van de bougies niet zou vonken zou je dat merken
aan een onregelmatige loop, toch?

Proefdraaien is gedaan zonder kap.
Ik zal de test eens in het donker doen.
Morgen worden de carburateurs ultrasoon gereinigd.
Nieuwe bougies gaan er ook in.
Wordt vervolgd!
Pim Kanis
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 11:07
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Gruttepier » 26 Sep 2018, 21:46

Belangrijk is dat je ze ook synchroon zet.
Testen zonder kap kan ook je probleem verbloemen, dit ivm toestroom lucht.
De tip zonder kap in het donker staat daar los van, dat is om eea uit te sluiten.

Ultrasoon geeft vaak de oplossing, ik hoop het voor je.
Gruttepier
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 07 Mrt 2017, 08:08
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Pim Kanis » 26 Sep 2018, 21:47

Gruttepier schreef:Nu je wat meer info geeft kan je de hub uitsluiten.

Maar wat ik zeker zou doen is de carburateurs ultrasoon laten reinigen, en synchroon zetten. Tevens de bougies vervangen, 1 doorgeslagen bougie geeft ook rare klachten


Het synchroon zetten, is dat iets wat ik zelf kan doen en zo ja weet je ook hoe?
Pim Kanis
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 11:07
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Gruttepier » 26 Sep 2018, 22:37

Daar heb je een set voor nodig.
Gruttepier
 
Berichten: 284
Geregistreerd: 07 Mrt 2017, 08:08
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor micha » 27 Sep 2018, 10:39

Ik heb ook weleens gehad dat mn bougies buiten het blok netjes vonken maar als ik ze er dan in draaide niet meer. Trek eens, tijdens het lopen 1 bougie kap eraf. Gaat je motor anders lopen? dan vonkt die cilinder normaal mee. Als hij precies het zelfde loopt als met de bougie kap erop dan doet hij niet niet netjes mee. Doe dit voor alle bougies.

Een tweede ding waar ik aan denk is misschien dat een vlotter ergens niet goed afsluit en je daardoor een overschot aan benzine krijgt waardoor hij niet op pakt. Vandaar ook de donkere kleur.

Echter neig ik meer naar een cilinder die niet mee doet. Compressie ook weleens gemeten op alledrie de cilinders?
micha
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 Apr 2014, 08:44
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor Pim Kanis » 27 Sep 2018, 10:57

Bedankt allemaal voor de nuttige tips!
Echt geweldig dit forum.
@micha: ga jouw tips ook uitvoeren om te zien of het daar in zit.
Pim Kanis
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 25 Sep 2018, 11:07
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 40 pk 2 takt smoort bij volgas

Berichtdoor broekie » 28 Sep 2018, 10:39

Kijk wel uit dat je geen schok krijgt en pak de bougie kap met een geïsoleerde tang. Micha heeft gelijk, eigenlijk moet je een vonkentester gebruiken, maar die heeft niet iedereen. Onder druk kan de vonk wegvallen als hij niet sterk genoeg is. Een ervaren monteur hoort snel als een motor op minder cylinders loopt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 1389
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 20:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten