BB-motor valt uit na volgas

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

BB-motor valt uit na volgas

Berichtdoor octaaf's spirit » 12 Jun 2018, 08:58

Gistermiddag, aan het einde van een heerlijk dagje varen met funtube was ik bijna terug in de haven, even nog vol gas (WOT) richting de haven knallen. En toen, 200 meter voor de haveningang, viel de motor stil. Ik kreeg de motor nog aan het draaien met wat handgas, maar in de versnelling ging niet meer. Ik heb me naar de haven laten slepen en de boot meteen op de kant getrokken. Een uurtje later liep de motor weer (zeer onregelmatige verbranding) maar kwam ik er achter dat de onderste cilinder geen brandstof in spuit bij de carburateur.
Nu heet het complete toeval... maar ik heb dit probleem 2 maanden geleden ook gehad, precies hetzelfde. Toen heb ik er een fles Syntix Petrol Detox Pro bij gedaan omdat ik dacht dat het wat vuil in de inspuiting was. En dat werkte.

Aangezien mij het hoogst onwaarschijnlijk lijkt dat er dus echt vuil in de carburateur heeft gezeten heb ik hier een bericht geplaatst. Ik kan er verder niet zo veel over vinden op fora of YouTube.
En ik hoop dat hier wat techneuten zitten die bekend zijn met zo'n raar probleem :?
octaaf's spirit
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Jun 2018, 08:42
ligplaats: Venlo
info: Snelle motor ''sloep'' van 6m met 90pk 2t buitenboord Yamaha uit 1996

Re: BB-motor valt uit na volgas

Berichtdoor broekerhaven » 12 Jun 2018, 17:38

Inspuiting of carburateur

Wat is het nu?
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: BB-motor valt uit na volgas

Berichtdoor octaaf's spirit » 12 Jun 2018, 18:18

broekerhaven schreef:Inspuiting of carburateur

Wat is het nu?

Er zit een koperen buisje in de carburateur (inspuiting??) daarna vermengt het met lucht en wordt het verder het blok in getrokken. Uit dat koperen buisje komt geen benzine meer.
octaaf's spirit
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 12 Jun 2018, 08:42
ligplaats: Venlo
info: Snelle motor ''sloep'' van 6m met 90pk 2t buitenboord Yamaha uit 1996

Re: BB-motor valt uit na volgas

Berichtdoor henkvd » 13 Jun 2018, 17:27

Sproeier zit dicht of vlotter blijft hangen, carburateur zal ultrasoon gereinigd moeten worden , ga ik er vanuit dat je 2 carbs hebt bij dit vermogen ( 90 PK), beide laten reinigen is dan wel de beste optie, niet iets voor een DHZér zo enige ervaring, het synchroon afstellen vergt ervaring. zit niet veel anders op dan de motor in z'n geheel naar een vakman te brengen als je ongestoord wilt varen.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten