Gashendel erg stroef

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor bas » 15 Mei 2018, 21:04

een goed advies krijgt van popey,met erbij je kan beter geen 2wd 40 gebruiken


Wat is er zo goed aan dit advies dan? Goedbedoeld misschien maar de gehele onderbouwing van het hoe/ wat en waarom ontbreekt.

Buiten dat staat er door TS keurig vermeld waar de WD40 opgespoten is en dat waren niet de morsekabels, notabene als antwoord op je eigen eerdere post.

Vanwaar die opwinding dan?
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor aadbloem » 15 Mei 2018, 21:57

WD40 is geen zinvol smeermiddel. Het (engelse) verhaal: WD-40 Water Displacement & Corrosion Prevention. WD-40 can help drive out moisture and displace water to protect metal and other sensitive parts such as electrical wiring. Vanwege het enorme verkoopsucces van WD40 hebben ze ook andere producten ontwikkeld en die beginnen allemaal met WD40. Het bekende blauwe busje WD40 is een waterverdrijver en beschermingsmiddel maar het is zo dun dat je snel meer nodig hebt, en weer en weer. Een soort van drug :D die niet echt smeert.
Gebruik liever machineolie, in vele soorten en voor weinig te koop. Werkt echt en komt overeen met de in dit topic eerdergenoemde "kneepjes" olie.
Heb je liever een moderner middel dan kan je iets zoeken met grafiet erin maar ik hou het graag bij machineolie.
aadbloem
 
Berichten: 1010
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor Klaver vier » 16 Mei 2018, 12:32

Bas zie de laatste post op het eerste blad,dan kan je lezen dat ts wel degelijk eerst de wd 40 heeft gebruikt en daarna druppeltjes olie
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor bas » 16 Mei 2018, 14:46

Een paar posts verder....

de WD 40 heb ik niet gebruikt bij de kabels, maar bij de draaiende onderdelen. De olie heb ik bij beide gebruikt
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas
 
Berichten: 1507
Geregistreerd: 07 Nov 2016, 17:32
ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor broekie » 16 Mei 2018, 15:55

Ik heb al eens aangegeven hoe je trek/duw kabels kunt smeren. Even wat topics raadplegen van het forum. Gebruik dan dikke olie zoals staartstuk olie. Slangetje en een klem. Platbek tang en praten maar.
Misschien kun je vervangen uitstellen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor Klaver vier » 16 Mei 2018, 16:41

Bas als je ff goed kijkt zou je zien dat ik toen al gereageerd had,verbeter en begin bij jezelf noemen ze dat
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Gashendel erg stroef

Berichtdoor lodestar » 08 Jul 2018, 11:36

hoi, als er echt geen beweging in te krijgen is, en wanneer nieuwe kabels kopen eigenlijk de enigste optie is heb ik het volgende:

een beetje plakband op een draadeinde, zet dit in een boormachine, laat m langzaam draaien, terwijl je de buitenkabel vast houd met een tang,
breekt je kabel, pech, je had toch een nieuwe nodig.
men neme een stuk slang ( ik gebruik een stukje hogedrukslang van een compressor) ,een autoventiel van een fietsband en twee slangenklemmetjes.
het autoventiel stop je in de slang, met het slangenklemmetje goed vastzetten. daar spuit je volop wd40 in, ja wd40, om de vervuiling weg te halen...
de andere kant zet je op het metaal van de buitenkabel en zet je vast met een slangenklemmetje. nu houd je het ventiel boven,
en bouw je druk op met een pomp of compressor, niet te veel in een keer, anders klapt de slang er geheid af. dit kan je meerdere keren herhalen.
daarna pomp je de kabel met lucht leeg. daarna vul je de slang met olie van de acction, dat gele flesje bij de fietsspullen...
dit werkt ook bij stuurkabels, maar dan heb je dikkere slangen nodig.
lodestar
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 08 Jul 2018, 11:06
ligplaats: schiedam
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten