mercury 2.5 EFI

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

mercury 2.5 EFI

Berichtdoor perrybraakman » 21 Feb 2018, 17:19

hallo allemaal

ik sta op het punt om een nieuwe speedboot te kopen met daarachter een mercury offshore 2.5 EFI.
ik heb op het net gezien dat de motor een piep moet geven bij contakt,anders zou de oliesensor kapot kunnen zijn.
zijn er voor de rest nog dingen waar ik opletten moet ?
perrybraakman
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 21 Feb 2018, 17:14
ligplaats:
info:

Re: mercury 2.5 EFI

Berichtdoor Gruttepier » 21 Feb 2018, 22:00

Das een beste jongen hoor 8-)

Tja waar moet je opletten als je in deze range van motoren zit, het is een V motor in de dikste vorm en daar ben ik sowieso enorm huiverig voor ongeacht welk merk.
Heel belangrijk is de gelijkwaardigheid van de compressie in alle cilinders, maar of je dat ter plekke kan testen.
Het is een 2 takt dus de smering is zeer belangrijk en dat is bij de V modellen vaak de oorzaak van beschadigde cilinders.

Je moet je realiseren dat deze motor er niet achter hangt om gewoon lekker te toeren, zal zeer zeker goed "gebruikt" zijn.

En hij moet goed roken als je hem op spoeldoppen start. voor de rest is het eigen gevoel.
De kans dat er iets mis is of in de nabije toekomst iets mis mee gaat is vele malen groter dan bij een in lijn motor, echter bij een inboard motor loop je ook altijd de nodige risico's

sccs
Gruttepier
 


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten