Chinese buitenboordmotoren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor henkvd » 08 Dec 2013, 20:33

Bericht door henkvd » ma 29 okt 2012, 21:12

Als de prijs laag genoeg is om het als weg werp product te beschouwen is het geen probleem, heb een Load-up (kipor)generator van 1KW, die zo spot goedkoop was dat een Honda geen optie was, voor net 200 euro kan je wel experimenteren, tot nu toe gaat dat al 3 jaar goed.

Echter de buitenboordmotoren halen dit nog niet qua prijsniveau en de kwaliteit is er gewoon niet, onderdelen al helemaal niet.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4469
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 20:34

Bericht door ... » ma 29 okt 2012, 21:32

Kwam vorige week in tijdens een zoektocht naar wat handel een Orca tegen, ofwel een Pasun.
Dus die bestaan ook.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 20:34

Bericht door Hidea » vr 19 jul 2013, 14:20

In het begin hebben we een paar kleine aanloop problemen met de Hidea buitenboordmotoren gehad.
Deze zijn doorons altijd netjes opgelost.

Tegenwoordig worden alle Hidea buitenboordmotoren standaard met NGK bougies geleverd en voor dat zebij de dealerkomen zijn ze ook nog eens door ons getest.

het is overigens niet voor niks dat Nimag BV (importeur Suzuki) Ook voor Hidea gekozen heeft. (Zij importeren Hidea buitenboordmotoren onder hun eigen merknaam en kleur.)

met vriendelijke groet,

Importeur Hidea
http://www.hidea-marine.nl
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor oeds » 08 Dec 2013, 20:35

Bericht door oeds » vr 19 jul 2013, 21:02

De tijd zal het leren denk ik dan.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor sogna mi » 08 Dec 2013, 20:35

Bericht door sogna mi » za 20 jul 2013, 09:50

tja,.... nu is alles beter
jaren troep leveren en dan ineens.....

eerst zien dan geloven
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 20:36

Bericht door vuuren1 » zo 21 jul 2013, 00:14

sogna mi schreef:
tja,.... nu is alles beter
jaren troep leveren en dan ineens.....

eerst zien dan geloven




Het is een balans tussen klantvertrouwen, prijs en kwaliteit.
Bewezen merken kosten meer, dat is de marktwerking.

Even terug waren Chinese dingen soms prima (dan werd het in opdracht van een bekend merk geproduceerd) en beginnende fabrikanten leverden troep.
Dat lijkt gaandeweg beter te gaan (net als lang geleden in Japan).

Ik ken ook verhalen van enkele mensen die zo een buitenboordmotor terug gaven omdat er steeds van alles mis ging, maar het kost in aanschaf ook weinig..

Zelf rijd ik nu 5 jaar op een Chinese scooter (was een gokje..), wat voor zo'n ding al lang zou moeten zijn, maar na 1 probleem met de ontsteking doet dat ding het eigenlijk heel goed.
Ik gebruik het recreatief (geen woon- werk verkeer, of bij regen of pekel), dan blijft het ook nog netjes (anders zie je als snel nogal wat roest verschijnen).
(op dit moment is bijna alles op dat gebied Chinees, ook al staat er Peugeot op...)

China probeert de wereld te veroveren en dat gaat met alleen rotzooi echt niet lukken.
Dat is een proces en kost tijd.
Ofwel, hoe beter gebleken, hoe meer geld men er voor kan vragen (en dat weet men daar ook wel..)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor sogna mi » 08 Dec 2013, 20:36

Bericht door sogna mi » zo 21 jul 2013, 08:32

Mee eens Hans, mijn dochter rijd op een Taiwanees product (sym) en dat gaat ook goed.
Op de haven is het drama met verscheidene Chineese buitenboordmotoren (parsun), mischien dat Hidea beter is ...dat zou kunnen.... maar voorlopig zie ik meer probleemgevallen dan fijn startende en doordraaiende Chinese motoren.

Ik heb 14 jaar voor Japanners gewerkt waarna 4 jaar voor Koreanen welke behoorlijk veel producten uit China verwerkten en ik moet zeggen dat er kwa arbeidsmentaliteit behoorlijk verschil is tussen deze mensen. De Jappen zijn dan toch de Duitsers van Azie en dat bedoel ik als een compliment.
sogna mi
 
Berichten: 242
Geregistreerd: 19 Jan 2012, 20:13
Woonplaats: Almere
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor vuuren1 » 08 Dec 2013, 20:37

Bericht door vuuren1 » ma 22 jul 2013, 20:08

sogna mi schreef:
Mee eens Hans, mijn dochter rijd op een Taiwanees product (sym) en dat gaat ook goed.
Op de haven is het drama met verscheidene Chineese buitenboordmotoren (parsun), mischien dat Hidea beter is ...dat zou kunnen.... maar voorlopig zie ik meer probleemgevallen dan fijn startende en doordraaiende Chinese motoren.

Ik heb 14 jaar voor Japanners gewerkt waarna 4 jaar voor Koreanen welke behoorlijk veel producten uit China verwerkten en ik moet zeggen dat er kwa arbeidsmentaliteit behoorlijk verschil is tussen deze mensen. De Jappen zijn dan toch de Duitsers van Azie en dat bedoel ik als een compliment.



Japan begon lang geleden ook met wat rommel en is uitgegroeid tot een land met vele kwaliteitsproducten (vaak nog beter dan Duits ;) )
China ontwikkeld zich erg snel en ik denk dat je mede daardoor goed moet kijken naar gebruikerservaringen alvorens tot een aanschaf over te gaan.
De Chinese scooters gaven in het begin ook veel ellende en nu is het grootste deel van de scooters uit dat land afkomstig.

Als ik mij goed herinner heeft de verdeler van Parsun op het oude forum (lang geleden) gemeld dat ze er wegens omstandigheden mee moesten stoppen.
Dan sta als koper/eigenaar in de kou.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 20:37

Bericht door rob100 » do 25 jul 2013, 13:56

overweegt u ook een parsun BB te kopen doe dit niet
u kan mij mailen wat voor bevinding ik er mee heb rn.poot@live.nl
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor timotje231 » 08 Dec 2013, 20:38

Bericht door timotje231 » do 25 jul 2013, 17:33

De één heeft meer pech dan de ander, de ene parsun buitenboordmotor kan jaren lang goed lopen, en de andere kan sneller kapot gaan, Bij de chinese buitenboordmotoren word er volgensmij niet een dubbel check gedaan, dus je moet gewoon geluk hebben wie je buitenboordmotor in elkaar heb gezet.
timotje231
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 16 Jan 2014, 23:04
ligplaats: Alkmaar
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten