Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Nov 2017, 12:49

Klaver vier schreef:Ik zou wel is willen weten hoe je die 300bar opbouwt,300bar is nogal wat.

Waar heb jij die 300 Bar gezien ?
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Roelof » 21 Nov 2017, 13:55

@ Bobbob

Ik denk dat ventilatie des te belangrijker wordt als er een afblaas ventiel op de fles zit.
Een butaan of propaan gasfles draai je dicht en kan dan niet lekken, een afblaas ventiel kan mogelijk gaan afblazen als gevolg van temperatuur verhoging, of zeg ik nu iets wat niet kan / klopt?

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof
 
Berichten: 1263
Geregistreerd: 18 Aug 2015, 20:47
Woonplaats: Hoogezand / Hellevoetsluis
ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Klaver vier » 21 Nov 2017, 16:33

Rob Bobbob zegt dat hij de mogelijkheid heeft om te testen tot 300bar,ik vroeg me af hoe hij dat doet .
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Nov 2017, 17:13

Klaver vier schreef:Rob Bobbob zegt dat hij de mogelijkheid heeft om te testen tot 300bar,ik vroeg me af hoe hij dat doet .
Gr René ( klaver vier)

Ik hoop met water .....

Ik durf te stellen dat een gemiddelde propaan/butaan/lpg tank zoals we die in de particuliere sector gebruiken die test niet overleeft en al heel snel open scheurt.
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 21 Nov 2017, 17:17

Overigens vond ik al vrij snel deze pagina: https://www.primagaz.nl/nl-nl/blog/vullen-aan-de-pomp

Volgens mij hoef je geen universitaire opleiding gevolgd te hebben om dit te begrijpen ....... :roll:
Rob
R.C.Grootveld
 
Berichten: 2253
Geregistreerd: 02 Mei 2012, 21:14
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Bobbob » 21 Nov 2017, 18:14

Bobbob zegt dat hij de mogelijkheid heeft om te testen tot 300bar,ik vroeg me af hoe hij dat doet .
Ik hoop met water .....
Ik durf te stellen dat een gemiddelde propaan/butaan/lpg tank zoals we die in de particuliere sector gebruiken die test niet overleeft en al heel snel open scheurt.[/quote]

Omdat ik zeg dat het kan wil dat nog niet zeggen dat ik dat doe maar ik heb wel de mogelijkheid , en zoals je zegt gaat dat met water.Ik heb ook gezegd dat dit hier niet van toepassing is .Een gemiddelde propaan/butaan fles zal zeker kraken bij die druk , ik heb er hier een die om de een of andere reden beginnen opwarmen is en die is niet gescheurd , ze staat wel zo bol als een rugby-bal .Ik weet niet hoe ik hier foto's opzet ,anders wil ik dat wel eens doen.
Alles lezen hé mannekes.
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Klaver vier » 21 Nov 2017, 18:19

Rob wat dat testen betreft ik hoop niet dat hij test bij mijin de buurt,ook niet als hij het met water doet.
Een zuurstof cylinder staat onder een vrij hoge druk maar nog lang geen 300 bar.
De meeste compressors leveren max 10 bar, er zijn er wel die meer leveren maar dan is het al gauw proffesioneel
Ik hoor nog steeds graag hoe Bobbob dit doet.
Gr René ( klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Byl54 » 21 Nov 2017, 18:21

Hier ook een link voor het vullen van gasflessen:
https://www.anwb.nl/kamperen/voorbereid ... les-vullen
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Bobbob » 21 Nov 2017, 18:41

De installatie zou voor een "macgregor" of "imexus" of iets in die zin zijn en dan heb je de mogelijkheid om te tanken aan een tankstation.Je tank kan dan eventueel vast zitten op je boot ,als dat moet voor de pleziervaart , wat ik betwijfel gezien de losse tanks in mobil homes.
Bestaat hier wel een wetgeving voor , mbt de pleziervaart?
Mijn levensmoto is een Honda Gold Wing super bike 1800cc 6flat .
Bobbob
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 22 Feb 2017, 05:11
ligplaats:
info:

Re: Verschillende brandstoffen voor de pleziervaart.

Berichtdoor Noordvaarder » 21 Nov 2017, 19:05

Roelof schreef:@ Bobbob

Ik denk dat ventilatie des te belangrijker wordt als er een afblaas ventiel op de fles zit.
Een butaan of propaan gasfles draai je dicht en kan dan niet lekken, een afblaas ventiel kan mogelijk gaan afblazen als gevolg van temperatuur verhoging, of zeg ik nu iets wat niet kan / klopt?

Roelof,dit klopt helemaal.
Je moet het niet willen,dat als er op een tank een afblaasventiel zit,dat deze tank binnen staat.
Er is maar 1 mogelijkheid waarmee je de tank binnen kan hebben,met een afblaasventiel,en dat is door dat ventiel te verbinden met een leiding die naar buiten gaat,zodat de gassen naar buiten kunnen.
Je ziet ze ook vaak bij bedrijven die met chemische brandbare vloeistoffen werken, cq oplosmiddelen gebruiken.
Daar zit aan de gevel 1 of meerdere pijpen,waarvan het boeveneind 2 x haaks is omgebogen.
Dat zijn de ontluchtingsleidingen.
Dit gebeurd er als je niet de ontluchting, maar de beluchting niet open hebt staan tijdens het lossen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/27148 ... rrein.aspx

R.C.Grootveld schreef:Overigens vond ik al vrij snel deze pagina: https://www.primagaz.nl/nl-nl/blog/vullen-aan-de-pomp

Volgens mij hoef je geen universitaire opleiding gevolgd te hebben om dit te begrijpen ....... :roll:

Om je even met je eiugen uitspraken te confronteren:

R.C.Grootveld schreef: De site hoeft niet buiten z'n boek je te gaan, de gebruiker wel.
Er worden wel meer spullen verkocht waarvan het gebruik verboden resp. aan regels gebonden is.


Wie zegt mij dat de site van Primagaz wel waarheidsgetrouw is?
Primagaz is namelijk een commercieel bedrijf,en die zal altijd iets prediken dat in hun voordeel zal uitpakken.

En in Art 574 staat het volgende:
"Gasflessen en wisselreservoirs worden niet met LPG gevuld."
http://wetten.overheid.nl/BWBR0022830/2 ... rtikel5.74

Daar kun je dus alle kanten mee op.
Er staat namelijk nergens dat het verboden is.
"Worden niet" is nog geen verbod.
En zolang de wetgever niet duidelijk steld,dat het verboden is,kan daar niet op gehandhaafd worden.
En dat zou jij ook moeten weten,want jij mag juist heel graag met de wet in hand de boel uitleggen.
Maar ik denk dat het nu ook weer uitgelgd wordt,op de manier die jou het beste past.
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten