Eindelijk is het zo ver. Ik heb alle onderdelen voor mijn Johnson 9.9 uit '82, denk ik, en kan aan de slag met het in elkaar zetten van het blokje.
Aangezien ik alle pakkingen aan het vervangen ben, vraag ik mij nu af hoe strak ik de bouten nu weer moet aandraaien.
Ik heb het dan over de koppakking, themostaatpakking en overige pakkingen op het blokje.
Ook vraag ik mij af hoe strak de 6 bouten moeten die nodig zijn om het blokje weer vast te zetten.
Ik heb een momentsleutel aangeschaft dus ik wil proberen het correct te doen.
In een oude manual ben ik het volgende tegen gekomen
#####
Flywheel nut 40-50 Foot # ( 60-70 N*m)
Connecting rod screw 48-60 Inch #, 4-5 Foot # (5.0-7.0 N*m)
Cylinder head screws 216 - 240 Inch #, 18-20 Foot #, (24-27 N*m)
Maintaining Johnson 9.9 Powerhead/Gearcase http://www.leeroysramblings.com/Johnson ... erhead.htm
8 van 20 07-07-17 16:09
Crankcase to cylinder screws 145-170 Inch #, 12-14 Foot #, (16.0-19.0 N*m) (5/16" dia screws only)
Spark plugs 17.5-20.5 Foot #, (24-27 N*m)
Power Pack mounting bolts 4-5 foot #, (5.0-7.0 N*m)
Manual starter assy screw 24-26 Foot #, (32-36N*m)
Upper mounts 60-80 Inch #, 5-7 Foot #, 7.0-9.0 N*m)
######