Ik heb een consoleboot met een Honda BF30. Verleden jaar is er iemand op de snelweg tegen onze trailer gereden. Resultaat was een kapotte lichtbalk, kromme anode en een lichte ontzette schroef, 1 blad stond een tikkeltje scheef. We zijn daarna te varen geweest en omdat de anode scheef stond was hij moeilijk te sturen maar verder geen bijgeluiden of wat ook. Daarna nieuwe anode en schroef gemonteerd maar sindsdien resoneert de motor rond de 2500 toeren. Net onder de 2200 en boven de 2800 toeren geen centje pijn. Dit is erg irritant vooral omdat de Honda een erg fijne motor is die altijd zijn werk doet.
Nu zit er een klein beetje speling op de schroef, het lijkt wel of het lager speling heeft. Volgens sommigen mag er altijd een beetje axiale speling op de prop zitten maar wat is wijsheid. Ik kan weinig vinden op het internet daarover en ook het werkplaatshandboek van de motor zegt niets over speling. Zou het kunnen zijn dat de nieuwe (originele Honda) prop uit balans is? Graag jullie mening.