Koelings probleem Johnson 9.9 seahorse

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Koelings probleem Johnson 9.9 seahorse

Berichtdoor broekie » 23 Jun 2017, 07:59

Je kunt tegenwoordig ook bouten sterk afkoelen zodat ze krimpen.
Daar zag ik bij Wurth iets voor. Zal op stikstof basis zijn.
Omgekeerde proces dus.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2539
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Koelings probleem Johnson 9.9 seahorse

Berichtdoor Klaver vier » 23 Jun 2017, 08:32

Ja dat kan misschien wel,daar heb ik geen ervaring mee
Ik heb wel eens gezien dat ze klepzittingen met stikstof koelde en dan op hun plaats zetten.
Dat was wel een zenuw werkje ,want als hij iets scheef zit en hij begint al uit te zetten moet je hem wel gauw recht hebben maar je kan er niet met je vingers aankomen.
Maar we dwalen af,sorry daarvoor.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
 

Re: Koelings probleem Johnson 9.9 seahorse

Berichtdoor Frater » 23 Jun 2017, 08:45

Klaver vier schreef:Ik zit het allemaal is mee te lezen( ik heb geen verstand van buitenboord motoren) kan het niet zijn dat de thermostaat de boel blokkeerd,die zou ik er eerst eens uithalen
En waarom er water er ingepomp via het controle slangetje en niet gewoon in een kuip met water gezet.
Wat Broekie betreft als je bouten gaat verwarmen gaan ze alleen maar vaster zitten,als het moeren zijn heeft verwarmen wel zin.
Gr René ( Klaver vier)


Ik heb uiteraard eerst de motor in een bak laten draaien, maar had geen controle straal. De thermostaat had ik toen al vervangen.
Vervolgens heb ik het staartstuk er af gehaald om te controleren of ik de impellor wel goed gemonteerd had en heb toen met druk water in het controle gaatje gespoten om te kijken of er water uit de "koperen"buis kwam.

Dit was het geval, maar er stond echter wel wat druk op, dat merkte ik met het verwijderen van de waterslang toen spoot er weer water uit het controle slangetje terug.

Het lijkt er op dat het enige dat ik nog kan doen is het blok demonteren en kijken of ik van uit daar het koelkanaal goed kan schoonmaken. Ik vind het n.l. zo zonde om de motor te laten voor wat het is omdat hij nog prima loopt.

Ik ga eerst maar eens even op zoek naar een koppakking voor dat ik alles uit elkaar haal.
Heb ik ook nog andere pakkingen nodig dat jullie weten en kan ik mijn nieuwe pakking die ik geplaats heb bij de thermostaat hergebruiken?
Frater
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Jun 2017, 14:30
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten