Klaver vier schreef:Ik zit het allemaal is mee te lezen( ik heb geen verstand van buitenboord motoren) kan het niet zijn dat de thermostaat de boel blokkeerd,die zou ik er eerst eens uithalen
En waarom er water er ingepomp via het controle slangetje en niet gewoon in een kuip met water gezet.
Wat Broekie betreft als je bouten gaat verwarmen gaan ze alleen maar vaster zitten,als het moeren zijn heeft verwarmen wel zin.
Gr René ( Klaver vier)
Ik heb uiteraard eerst de motor in een bak laten draaien, maar had geen controle straal. De thermostaat had ik toen al vervangen.
Vervolgens heb ik het staartstuk er af gehaald om te controleren of ik de impellor wel goed gemonteerd had en heb toen met druk water in het controle gaatje gespoten om te kijken of er water uit de "koperen"buis kwam.
Dit was het geval, maar er stond echter wel wat druk op, dat merkte ik met het verwijderen van de waterslang toen spoot er weer water uit het controle slangetje terug.
Het lijkt er op dat het enige dat ik nog kan doen is het blok demonteren en kijken of ik van uit daar het koelkanaal goed kan schoonmaken. Ik vind het n.l. zo zonde om de motor te laten voor wat het is omdat hij nog prima loopt.
Ik ga eerst maar eens even op zoek naar een koppakking voor dat ik alles uit elkaar haal.
Heb ik ook nog andere pakkingen nodig dat jullie weten en kan ik mijn nieuwe pakking die ik geplaats heb bij de thermostaat hergebruiken?