Bobbob schreef:Als hij op hogere toeren goed presteert en op lagere toeren minder ,dan zou het kunnen dat hij verzuipt in de benzine .Als hij stilvalt en je draaid er de "Bougie" af en die is nat dan is hij verzopen en moet je naar de karburator kijken als die ok is kijk je vervolgens naar de ontsteking,Bougie eruit en aangesloten ergens op een metalen onderdeel van je motor leggen en starten.Als je regelmatig een vonk ziet ontstaan is hij ok , indien niet testen met nieuwe bougie,als het dan onregelmatig blijft dan is je onstekings bobijn aan de beurt maar dat word het ingewikkeldere op gebied van afregeling of vervanging .OOk als je weinig weet van motoren kun je al wat nakijken/testen.
Klopt deels wel maar deels ook niet.
Als de de bougie(s) waarschijnlijk toch een twee cilinder, er uit draait, en inderdaad tegen
het blok houdt (metaal) zal je de ontsteking vonk zien aan bougie. Denk je dat ie goed is.
Echter kan het zijn dat als ie weer terug geplaatst wordt in de cilinderkop dat deze de onstekings
stroompje (de vonk dus) niet via het puntje gaat maar via het schroefdraad ontsnapt (lekt)
op je cilinderkop. Met gevolg geen ontstekingsvonk in je cilinder. (dus geen ontbranding in die cilinder.
Kan zijn dat de andere bougie wel juist werkt en door de gang er in te houden blijft de motor
doordraaien. Zodra je gas terug neemt kan ie het op lagere toeren niet meer trekken en valt ie uit.
Als je verstandig bent eerst even de twee bougie vernieuwen. (minimale kosten.)
Als het daar aan gelegen heeft zal de motor weer juist werken.
Niet gelijk aan de carburateur gaan lopen stellen, maar eerst de bougies.
Ben benieuwd. Laat weten hoe het af loopt.
Oei, zie dat dit eerste bericht van mei was.
Gaan we niks meer van horen denk ik.