Afstandsbedieningskabels

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Afstandsbedieningskabels

Berichtdoor kingchilly » 05 Mei 2017, 13:45

Hallo,
Ik had een Evinrude 4 die door het Amsterdamse beleid de deur is gewezen en heb daarvoor in de plaats een Honda BF75S [7,5 pk 4-takt] gekocht.
Beginnend watersporter die ik ben moet ik over ieder onderwerp eerst het Internet afschuimen over wat en hoe [soms geen gemakkelijke opgave...]. De Evinrude was op afstand bedienbaar en die comfort wil ik graag weer en dacht de schakelkast en bedieningskabels er zo op te zetten. Haha...
Ik heb een work-around bedacht en deels uitgevoerd en ontdek net dat beide kabels, met name de gaskabel, te lang zijn. Daardoor kunnen de zelf gefabriceerde kabelsteunen of kabelhouders niet aan de buitenboordmotor vastgemaakt worden. Een stukje plat aluminium ertussen dan moet het lukken echter zal die voor het gas dan 16 centimeter lang moeten zijn [andere 6 centimeter] en daardoor niet eerder maar snel problemen gaan veroorzaken.
Mijn soms gezegende en soms vervloekte onwetendheid zegt mij dan te kiezen voor eenvoud, dus kabels inkorten. Maar kan dat wel en hoe pak ik dat aan?
De uiteindes van de kabels lijken mij geperst te zijn dus die optie vervalt. Dan zal het inkorten aan de schakelkast kant moeten gebeuren maar heb ik tot nu toe met rust gelaten. Zijn de kabels aan die zijde ook geperst of met een kabelbusje vastgemaakt?
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, waarvoor dank.
groet
kingchilly
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 Mei 2017, 00:28
ligplaats: voor de deur
info:

Re: Afstandsbedieningskabels

Berichtdoor henkvd » 05 Mei 2017, 15:50

Denk dat je in dit topic voldoende info kan vinden om de klus te klaren.
viewtopic.php?f=24&t=1301
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten