Yamaha F6 start niet

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Yamaha F6 start niet

Berichtdoor Mrtnstnwk » 23 Apr 2017, 22:37

Beste,

Gisteren heb ik een Yamaha F6 uit 2012 overgenomen. De vorige eigenaar gebruikte een externe tank. Gisteren hiermee proefgevaren. Motor startte in één keer en is als nieuw.
Ik probeerde hem vandaag te starten met de interne tank: brandstof erin, het kraantje dus omgezet, ventiel open, gepompt met het interne pompballetje en choke uit. De motor liep even (tot carburateur leeg was?), maar stopte er vervolgens mee en wilde niet meer starten. Wat kan het probleem zijn? Als ik het slangetje van de carburateur af haal, nogmaals pomp, en omlaag houd, komt er ook geen brandstof uit de slang. Kan het zijn dat er een probleem is met de brandstoftoevoer?

Dank voor suggesties alvast.

Groeten, Martijn
Mrtnstnwk
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Apr 2017, 22:29
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F6 start niet

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2017, 00:09

dat van het interne pompballetje ontgaat me even, benzine toevoerkraan naar beneden, onluchting open, dan gaat de rest op valdruk, naar de benzine pomp.

Waar haal je nu het slangetje los ? bij de carburateur dan klopt het dat er geen brandstof komt, gaat eerst nog door de brandstof pomp.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Yamaha F6 start niet

Berichtdoor Mrtnstnwk » 24 Apr 2017, 09:06

Het balgje zoals hier op pagina 35 onderaan: http://www.yamaha-motor.com/assets/serv ... t_1800.pdf

Volgens mij heeft de carburateur 2 benzine ingangen; 1 op de balg (buitenkant) en een op de pomp (carterzijde). Heb de slang aan de balg eraf gehad. Dan moet het inderdaad op verval gaan. Kan eigenlijk niet anders dan een verstopping onder de binnentank zijn toch?
Mrtnstnwk
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Apr 2017, 22:29
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F6 start niet

Berichtdoor Mrtnstnwk » 24 Apr 2017, 10:15

Vermoeden klopte, benzinekraantje zit aan de binnentank zijde verstopt
Mrtnstnwk
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 23 Apr 2017, 22:29
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F6 start niet

Berichtdoor henkvd » 24 Apr 2017, 19:00

Dat balgje was me nog niet bekend, alle andere types hadden dat nooit, weer wat geleerd.
Fijn dat het ook weer opgelost is.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4463
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten