Yamaha 28 pk

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha 28 pk

Berichtdoor ar1g3 » 18 Feb 2017, 13:06

broekie schreef:Schoonmaken en behandelen zodat het niet verder corrodeert.
Is de staartolie mooi blank? Anders zou je de keerring kunnen vervangen.
Je zou de staart op druk kunnen zetten en dan de keerring controleren.
Moet je wel het pompje wat je aansluit op een van de oliepluggen hebben. als de olie wit is.
Als je de pomp weer monteert, alles goed in waterbestendig vet zetten.


Bestaat hier product voor om het te behandelen? Daar moet ik maar eens naar op zoek dan!

De staartolie ziet er nog ok uit denk ik
Afbeelding
Afbeelding

Ik ga sowieso eens een druktest doen, heb alleen zo geen pompje dus zal zelf iets moeten in elkaar steken
ar1g3
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 29 Jan 2017, 13:48
ligplaats:
info:

Re: Yamaha 28 pk

Berichtdoor broekie » 18 Feb 2017, 21:29

Olie is goed, dus ik zou van de keerring afblijven.
Gecorrodeerd aluminium borstelen, krabben, schuren tot je blank alu hebt. Dit insmeren / spuiten met een primer.
De boel invetten en niet teveel werk van maken voor een oudere motor.
Dat zal de levensduur wel uitdienen.
Functioneel aanpakken, het heeft geen zin om perfectie na te streven bij deze oudere motoren.
Als de corrosie te erg is, een vervangende staart zoeken van de sloop.
Klinkt misschien wat lullig, maar alles heeft een levensduur en je zal een keer wat nieuwers moeten gaan nemen.
Neemt niet weg dat je best nog een tijdje met deze motoren kan doen, alleen niet teveel geld aan uitgeven, want er kan best weer iets anders stuk gaan wat teveel kost om te repareren. Altijd lastig wat wijsheid is.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Yamaha 28 pk

Berichtdoor broekie » 18 Feb 2017, 21:30

Olie is goed, dus ik zou van de keerring afblijven.
Gecorrodeerd aluminium borstelen, krabben, schuren tot je blank alu hebt. Dit insmeren / spuiten met een primer.
De boel invetten en niet teveel werk van maken voor een oudere motor.
Dat zal de levensduur wel uitdienen.
Functioneel aanpakken, het heeft geen zin om perfectie na te streven bij deze oudere motoren.
Als de corrosie te erg is, een vervangende staart zoeken van de sloop.
Klinkt misschien wat lullig, maar alles heeft een levensduur en je zal een keer wat nieuwers moeten gaan nemen.
Neemt niet weg dat je best nog een tijdje met deze motoren kan doen, alleen niet teveel geld aan uitgeven, want er kan best weer iets anders stuk gaan wat teveel kost om te repareren. Altijd lastig wat wijsheid is.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2538
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten