Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor henkvd » 09 Sep 2016, 20:15

Denk dat de reactie gebaseerd is op ervaring, met alleen een paar rubbertjes er tussen kom je er niet, de handel hangt er dan nog steeds lam en beweeglijk aan, je zal ook een paar vul bussen moeten maken anders blijft het een aangeschoten vleugel, waarmee je niet fatsoenlijk kan sturen door de ruimte die er in zit.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4468
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor gast » 09 Sep 2016, 21:16

Je vraagt om hulp op een forum en dan heb je de kans dat mensen met je gaan meedenken, in dit geval en op mijzelf geprojecteerd doe ik dit niet voor mijzelf maar voor degene die om hulp vraagt. Dat doe ik net als alle anderen hier met plezier en meedenken en zoeken is geheel gratis en uiteraard vrijblijvend, het hoeft namelijk niet.

Mijn insteek is primair om mensen te helpen die problemen hebben zonder dat ze direct de kosten van een monteur oid hebben, het liefst help ik mensen direct aan een passend antwoord, advies of aan goedkopere parts. Het boeit mij totaal niet wie die andere persoon is of hoe zijn bankrekening eruit ziet, gewoon primair de zin hiervoor.
Waar ik heel slecht tegen kan is personen die denken dat het compleet vanzelfsprekend is dat het advies gegeven wordt en idem reageren.
In jouw geval had ik je het liefst voor een schappelijk prijsje aan rubbers geholpen, mijn ervaring zegt mij echter direct al dat dit soort parts niet zomaar voorhanden zijn en buiten ratio van wat het aan materiaal is peperduur, ik kijk daar absoluut niet van op dat je daar zelf ook achter bent gekomen.
Wat ik uit ervaring ook weet is dat er al veel van dit soort motortjes die al vanaf eind jaren 80 gemaakt worden in onderdelen bij watersportzaken liggen, met goede knuppeltjes waar de rubbertjes nog heel van zijn.
Dat je niks met zo'n advies wil doen is mij prima maar wat mij gaat irriteren is dat je halfslachtig iets wil gaan fabriceren van rubbers van een veel oudere en ander model motor, ook dat is je goed recht maar je gaat recht voorbij aan het goedbedoelde advies ik je geef, je geeft 125 euro uit aan een motortje maar 5 tientjes in het duurste geval zijn dan teveel om iets weer goed functionerend te krijgen. So far so good, maar dan kabbelt dit draadje door en krijg ik gewoon de indruk dat je liever halfslachtig iets wil fabriceren en je je richt op een idem oplossing, en dan vraag ik mij hard op af wat nu je bedoeling is, een goed functionerend motortje krijgen of een halfbakken torretje waar iemand anders in de toekomst weer last mee gaat krijgen (en daar heb ik helaas dus ook weer ruime ervaring in).
Dan lees je waarschijnlijk wat een naar persoon die Chaea en dan kies je voor een cynische replay, mijn andere bijdragen en zoektocht voor jou persoontje ten spijt, en dat schiet mij dan totaal in het verkeerde keelgat.

Er is een verschil met een passende oplossing voor een moeilijk probleem of een houtje touwtje oplossing omdat men niet of nauwelijks voor een hobby wil/kan betalen. Een moeilijk probleem kan zijn een technisch denkstuk maar ook het niet meer voorhanden zijn onderdeel waardoor er teruggevallen moet worden op andere manieren, daar zal iedereen hier zeker aan mee willen werken. In jouw geval is er een oplossing voor handen welke niet teveel kost en waarbij ik je graag had geholpen, maar er wordt gekozen voor een halfslachtige oplossing welke ik dus vergelijk met wat ik eerder schreef, de roestige spijker als breekpen of een gat in de kap voor betere koeling omdat een impeller te duur is etc. Er zijn op dit forum al meer dan genoeg voorbeelden van knutselmethodes waardoor toekomstige bezitters van een boot, in of outboard motor of anders die met de gebakken peren zitten, ik ben van mening dat we als kundig forum niet willen delen in dit soort houtje touwtje. Daar mogen anderen natuurlijk heel anders over denken.

En mijn goedigheid is geen issue op het forum en is ook totaal niet van belang, als je doelt op mijn bereidheid om jou en ieder ander te helpen aan een goede oplossing dan heb je het goed begrepen. Aan de hand van je eerder cynische reactie heb ik daar geen enkele behoefte aan, erg jammer want ik denk dat ik je zeker had kunnen helpen voor een zacht prijsje.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor rw65 » 09 Sep 2016, 21:57

Prima, bedankt voor je betoog, bijdrage en ideeen..
We zullen er wat mee doen.

Nu graag weer on topic.

Mochten we hier zelf een oplossing gevonden hebben zullen we uiteraard wat foto's posten.
rw65
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 Sep 2016, 13:59
ligplaats: NH
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor broekie » 09 Sep 2016, 22:09

Ik heb er zat vervangen maar eigenlijk nooit zo met de prijs bezig geweest. Dus daarom denk ik dat de prijs niet buitensporig is. Momenteel ben ik op vakantie met de boot. Volgende week zal ik een vriend vragen wat die rubbers kosten. Indien de inkoop prijs veel gunstiger is, kan ik ze voor je inkopen na overleg.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor rw65 » 09 Sep 2016, 23:50

broekie schreef:Ik heb er zat vervangen maar eigenlijk nooit zo met de prijs bezig geweest. Dus daarom denk ik dat de prijs niet buitensporig is. Momenteel ben ik op vakantie met de boot. Volgende week zal ik een vriend vragen wat die rubbers kosten. Indien de inkoop prijs veel gunstiger is, kan ik ze voor je inkopen na overleg.


Helemaal top en alvast bedankt voor het informeren.

Fijne en goede vakantie verder nog :)
rw65
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 Sep 2016, 13:59
ligplaats: NH
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor Blacktoppie » 10 Sep 2016, 20:12

Even inhakend op dit topic. Zoals ik op de eerste pagina al schreef heb ik eenzelfde probleem.
Een boot is een hobby die al duur zat is dus elke euro die bespaard kan worden door een fantsoenlijke huisvlijt oplossing te verzinnen is er weer een. Om dan te roepen dat men niet wil of kan betalen voor zijn hobby is denk ik wat kort door de bocht. Tuurlijk is 50 euro niet veel geld, maar even kijkend naar mezelf haal ik ook heel veel voldoening uit zelf verzonnen/ gemaakte oplossingen, je zou bijna zeggen dat dat onderdeel van de hobby is.

Nou heb ik het geluk dat een maatje van mij over een draaibank beschikt die ik kan gebruiken en een paar bussen van teflon oid zijn zo gemaak.

Maar ik denk zelf dat de fabricanten niet voor niets voor rubber hebben gekozen er zal ook een bepaalde dempende werking uitgaan zodat de handle niet uit je hand trilt, of zie ik dit verkeerd.

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1178
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor gast » 10 Sep 2016, 21:50

Blacktoppie schreef:Even inhakend op dit topic. Zoals ik op de eerste pagina al schreef heb ik eenzelfde probleem.
Een boot is een hobby die al duur zat is dus elke euro die bespaard kan worden door een fantsoenlijke huisvlijt oplossing te verzinnen is er weer een. Om dan te roepen dat men niet wil of kan betalen voor zijn hobby is denk ik wat kort door de bocht. Tuurlijk is 50 euro niet veel geld, maar even kijkend naar mezelf haal ik ook heel veel voldoening uit zelf verzonnen/ gemaakte oplossingen, je zou bijna zeggen dat dat onderdeel van de hobby is.

Nou heb ik het geluk dat een maatje van mij over een draaibank beschikt die ik kan gebruiken en een paar bussen van teflon oid zijn zo gemaak.

Maar ik denk zelf dat de fabricanten niet voor niets voor rubber hebben gekozen er zal ook een bepaalde dempende werking uitgaan zodat de handle niet uit je hand trilt, of zie ik dit verkeerd.

Arco


Het ging mij ook in eerste plaats niet om een andere oplossing dan de originele rubbers, ik verzin zo vaak oplossingen omdat het origineel niet voor handen is.(maar wel van een niveau dat het 100% werkt en blijft werken zoals het hoort)

Waar ik mij in dit geval aan stoorde is dat er voorbij wordt gegaan aan een goede en juiste oplossing en dat de keuze gaat naar niet origineel materiaal van een heel ander model. Als je het thuis op de plank hebt liggen kan ik me heel goed voorstellen dat je het uitprobeert en wellicht werkt het.
Maar hier gaat men van een originele oplossing van hooguit 50 euro, welke ik aan de hoge kant schat om geen verkeerde verwachtingen te kweken, liever betalen voor een paar niet originele parts die er niet bijhoren. Grote kans dat het niet werkt, slecht werkt of tijdelijk werkt en dan kan je nogmaals.
Daar was mijn eerste opmerking voor bedoeld, de focus op een halfslachtige oplossing.

De cynische opmerking die daarop volgt over waardevol en nuttig schiet mij totaal verkeerd.
In dit geval heb ik gekeken voor parts, dat ik ze wellicht goedkoper kon krijgen ( en in mijn achterhoofd dat ik belangeloos ging uitkijken naar een betaalbaar knuppeltje)
Maar ook naar het belangloos meedenken en kijken in de afgelopen 10 jaar naar iedereen die hulp nodig had en waarbij ik dmv connecties mee kon helpen aan het besparen van kosten.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor rw65 » 11 Sep 2016, 00:25

Als je als oude rot zo vaak oplossingen verzint, waarom dan zo fel reageren over een eventueel alternatief.
Waarom dan zo door blijven drammen over een menings verschil wat wij hadden 2 paginas terug

We hebben je nu al een paar keer bedankt voor al je bijdrages en voor je uitvoerige betoog, wat wil je nou nog meer.

Ook hebben we al een paar keer keurig gevraagd om terug on topic te gaan, en het te laten voor wat het was.
We weten nu wel dat je eerdere malen vermeld heb dat je vanuit je goedheid ons zomaar opeens goedkoop aan spullen zou helpen. Maar omdat onze neuzen niet dezelfde kant op stonden daar vanaf ziet. Waarom je dit steeds vermeld en herhaal, geen idee, we hadden er niet eens om gevraagd.

Bedankt maar het hoeft niet ok? Super van je maar het is ok zo, laat het aub.

Graag, heel graag on topic reageren(ook wij). Daar heeft iedereen wat aan ipv dit soort discussies.

dank je wel voor je medewerking.
rw65
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 Sep 2016, 13:59
ligplaats: NH
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor gast » 11 Sep 2016, 00:53

Heel simpel, ik reageer op Blacktoppie.
Hoe jij het nu voor elkaar bokst zal me een worst wezen.
En voor de rest snap je totaal niet wat ik bedoel, gaan we zekers houden zo.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Mariner 4PK Stuurknuppel rubbers gescheurd

Berichtdoor rw65 » 11 Sep 2016, 09:32

De wereld draaid ook zonder jou door waarbij niemand onmisbaar is.
Maar zou je willen stoppen om ons topic te blijven vervuilen?
nogmaals onze dank.

On topic
maat van ons heeft wat rubbers gemaakt en lijkt perfect te passen.
vanmiddag meteen de andere motortjes ophalen en nakijken of ze het zelfde euvel hebben.

iedereen bedankt voor de hulp en adviezen, helemaal top.
rw65
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 Sep 2016, 13:59
ligplaats: NH
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten