ontsteking afstelling archimedes penta 50 fishing

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

ontsteking afstelling archimedes penta 50 fishing

Berichtdoor penta50fishing » 05 Sep 2016, 21:25

Wie heeft er enig idee hoe ik de ontsteking ( contactpunten ) van een archimedes penta 50 fishing moet afstellen.
Er staat op het vliegwiel een pijl en op het blok zelf een markteken net naast /boven de cilinder. Als pijl en markteken tegenover elkaar staan zijn de contactpunten net open 0,15 mm en bij iets verder draaien ( met de klok mee) gaat deze verder open . Na diverse malen brandstof met handbalg in de filter gepompt te hebben en vlotter naald in te drukken loopt er brandstof uit de carburateur ( heb ik schoongemaakt) en dan na vele malen aan trekken draait deze enkele slagen en slaat af. na weer diverse malen aan trekken start deze weer enkele slagen en valt weer af . soms ploft deze na starten (lijkt er op dat ontsteking te laat staat) nu heb ik ergens gelezen dat de contactpunten op 0,3 mm moeten staan en 2 a 2,2 mm voor ontsteking ( wil dat zeggen dat de zuiger 2 a 2,2 mm voor het bereiken van het hoogste punt ( bdp) moet staan om dan de contactpunten op 0,3 mm af te stellen.??
Dan vermoedt ik dat ik ook de bodemplaat van de ontsteking los moet draaien om dat t bereiken.
M vr GR Ronnie
penta50fishing
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 Sep 2016, 20:50
ligplaats: breskens
info:

Re: ontsteking afstelling archimedes penta 50 fishing

Berichtdoor Onze tobbe » 05 Sep 2016, 21:33

.
Laatst gewijzigd door Onze tobbe op 23 Okt 2016, 19:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onze tobbe
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 Aug 2016, 16:39
ligplaats:
info:

Re: ontsteking afstelling archimedes penta 50 fishing

Berichtdoor aquanaut » 05 Sep 2016, 22:02

:ugeek: :mrgreen:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut
 
Berichten: 2589
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 20:46
ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten