benzinepomp stuk?

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

benzinepomp stuk?

Berichtdoor eriknatuurlijk » 19 Aug 2016, 11:33

recent een bootje gekocht met een tweede hands parsun 15 pk. nu een paar keer mee gevaren. tijdens het varen is het een paar keer voorgekomen dat de motor begint te haperen en uiteindelijk uitvalt. dikke paniek aan mijn zijde natuurlijk, maar na een keer in de benzine balg te knijpen starte de motor gewoon probleemloos. iedere keer dat hij afslaat is alle benzine uit de leiding weg. Dus dan denk ik, benzine pomp stuk, lijkt logisch.
Gek genoeg ben ik gisteren weer wezen varen en toen viel mij op dat het alleen bij een bepaald toerental is. heel rustig varen iets meer gas dan stationair. stotteren en uitvallen. Als ik dan voordat hij uitvalt, nog langzamer ga varen (stationair) dan blijft hij gewoon lopen.
Nu is mijn gedachte dat als de benzine pomp stuk is dan zou ik altijd het probleem moeten hebben.
nu is de pomp vervangen volgens mij een klein klusje en voor 50 euro heb je al een yamaha pompje die erop past. ik vind het alleen zonde van het geld en de moeite als na vervanging de storing nog steeds aanwezig is.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?

vrgr, Erik
eriknatuurlijk
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 Jul 2016, 00:25
ligplaats: Alphen gld
info:

Re: benzinepomp stuk?

Berichtdoor broekerhaven » 19 Aug 2016, 11:54

Wat is stuk.......

een pomp kan stuk zijn en het niet meer doen.
en het membraam kan gescheurd of poreus zijn en toch een beetje benzine doorpompen, dit is dan te kort bij hogere toeren.
broekerhaven
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 21 Dec 2013, 10:11
Woonplaats: bovenkarspel
ligplaats: broekerhaven
info: Placom 410 "old school"

Re: benzinepomp stuk?

Berichtdoor eriknatuurlijk » 19 Aug 2016, 12:40

hoge toeren is geen probleem, maximaal gas blijft hij varen en is er niets aan de hand
eriknatuurlijk
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 18 Jul 2016, 00:25
ligplaats: Alphen gld
info:

Re: benzinepomp stuk?

Berichtdoor gast » 19 Aug 2016, 14:54

Zorg dat de tank boven de motor staat en in directe verbinding met de carburateur. De zwaartekracht zorgt ervoor dat er constant benzine zal zijn en zo kan je uitsluiten of je pomp stuk is.

Overigens zet ik liever een originele Yamaha tegen een parsunpomp dan een originele Yamahapomp op een Parsun.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Robby2 en 34 gasten