Stotteren en raar geluid bbm yamaha 20 pk 1990

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Stotteren en raar geluid bbm yamaha 20 pk 1990

Berichtdoor gast » 27 Jul 2016, 22:40

Stationair en niet in zijn werk, bonkt de motor dan ook? (zo ja is het niet de aandrijfas)
Idd carburateur schoonmaken en verse benzine gebruiken, Pomp dit even gooed door met de slang van de carburateur zodat evt vuil ook uit de barndstofpomp gaat.
Ontsteking checken of dit goed staat, ook dit kan ploffen/niezen veroorzaken.

Bovenstaande doet men ook bij een beurt.

Mijn vroeger monteur zette altijd een lange schoevendraaier tegen het blok ter hoogte van de krukas en kon dan via de schroevendraaier horen of de lagers op waren, mijn gehoor is slecht dus dat heb ik zelf nooit op die manier kunnen vaststellen.
Het tjilpen wel en is echt iets wat ik alleen bij Yamaha heb gehoord, vaak deze modellen en de 3 cilinder autolubes.

Maar eerst maar schoonmaken en hopen dat ik er naast zit.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Stotteren en raar geluid bbm yamaha 20 pk 1990

Berichtdoor Jordibos » 29 Jul 2016, 14:09

Oke top dankjewel.
Ja hij bonkt als hij stationair loopt. Dit is eigenlijk altijd zo.
Het grappige is dat de motor net een grote beurt heeft gehad en dat ze alleen de bougies en de impeller hebben vervangen.
Niet eens de carburateurs gereinigd. 200 euro lichter. Volgens mij word ik goed afgezet maar kan er weinig aan doen omdat dit is wat ze doen bij een grote beurt.

Terra nautic zwolle, nooit heengaan.

Hartelijk dank voor de tips.
Jordibos
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 27 Jul 2016, 18:53
ligplaats: Zwolle
info:

Re: Stotteren en raar geluid bbm yamaha 20 pk 1990

Berichtdoor gast » 29 Jul 2016, 15:33

Terra Nautic heb ik in het verleden toch wel goede ervaringen mee gehad, en idd ultrasoon valt niet onder een grote beurt.
Maar ik neem aan dat ze daar bekwaam genoeg zijn om direct je probleem vast te stellen :?
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten