Chinese buitenboordmotoren

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor woedie » 10 Jul 2016, 11:22

Heb nog geen plannen maar gewoon benieuwd (Vaar zelf met een Evinrude etec 25pk), misschien in de toekomst voor de kinderen. Een paar jaar geleden kwamen plotsklap velen Chinese buitenboordmotoren op de markt. We zijn nu een paar jaar verder. De forum topics die er waren zijn al een paar jaar oud. De buitenboordmotoren zijn er nog steeds.

Ben benieuwd naar ervaringen van de gene die het aangedurft hebben er 1 te kopen. Misschien varen ze er nog mee misschien niet? Valt de kwaliteit tegen of juist niet? Veel problemen of juist niet?

Als je reageert vermeld dan ook even wat voor motor je hebt.
woedie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Jul 2016, 11:02
ligplaats: Wormer
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 10 Jul 2016, 15:19

Beetje onzinnig om daar weer een topic over op te starten. Zowel hier als op andere fora's zijn daar kantjes over vol geschreven.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Marie Christina » 10 Jul 2016, 15:51

Het was tóen troep, het is nog steeds troep.
Alleen nog steeds te koop.
Dat wel.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor varg » 10 Jul 2016, 21:33

Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Laten we even wachten; wie weet is er een eigenaar die er erg gelukkig mee is en er een paar jaar zonder problemen mee heeft gevaren...misschien zijn die er niet, maar er moeten toch tientallen van die motortjes verkocht zijn in de afgelopen jaren en dus zijn er gebruiks-ervaringen. Wel graag het aantal motoruren vermelden. Wie weet?
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 10 Jul 2016, 22:14

Waar wil je op w88 ?
Positieve gebruikerservaringen?


Geen dealer wil ze inruilen, zegt genoeg lijkt mij.
Maar koop gewoon zo'n motor en heb veel succes.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Jul 2016, 23:03

woedie schreef:Als je reageert vermeld dan ook even wat voor motor je hebt.

Effe googlen op Marktplaats met Yokion of Jokion en Parsun.
Staat nog een bijna nieuwe op, alleen pruttelt het een beetje volgens de verkoper.
Het zal wel meer zijn dan "pruttelen",denk je ook van niet?
Staan wel een paar anderen te koop voor afbraakpijzen.
Schijnbaar zijn ze niet aan de straatstenen kwijt te raken.

Nee,ik heb geen ervaring met die dingen zeg,gelukkig niet.
Er staat mij teveel van dat rommel te koop,ook bij bromfietsen.
Kopie-eren kunnen ze daar als de beste,maar als er iets goeds moet worden gemaakt,moeten wij ze het eerst leren.
En zolang we dat niet doen,komen daar alleen maar kopietjes vandaan die "pruttelen".
Noordvaarder
 

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor varg » 10 Jul 2016, 23:15

Hmmm, het loopt nog niet over van de positieve berichten.
Op marktplaats kom je inderdaad ook niet alleen maar halleluja-verhalen tegen:
"Loop/ sloop buitenboordmotor
Parsun 25 pk 4takt Langstaart (motorkap staat stickerset op jokion/20 pk)
Electrische start
Motor start en loopt normaal maar na 5 a 10 min gaat het olielampje branden waardoor de motor in zn beveiliging gaat.
Oorzaak van het olielampje nog niet gevonden.
Motor lekt ook motorblokolie omdat voor onderzoek het motorblok er diverse keren op en af is geweest.
(nieuwe pakking nodig)
Leuk voor de hobbyist of voor onderdelen.
Motor heeft ongeveer 40 draaiuren gehad.
Vraagprijs 500 euro. ( nieuwaarde motor 3500 euro)
"

Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor PrutsyLJ » 11 Jul 2016, 00:36

Kodok schreef:Kopie-eren kunnen ze daar als de beste,maar als er iets goeds moet worden gemaakt,moeten wij ze het eerst leren.
En zolang we dat niet doen,komen daar alleen maar kopietjes vandaan die "pruttelen".


Ben het niet helemaal met je eens. Kopieren kunnen ze inderdaad prima, maar wat denk ik vooral de kwaliteit bepaald zijn de gebruikte materialen/componenten. Ik heb zelf een Metalworks MW160 MIG lasinverter die volledig van Chinees ontwerp is, echter is deze wel in elkaar gezet met hoogwaardige componenten. Dat zie je dan ook terug in de prijs; net zo duur als een Italiaanse Telwin of Cebora.

Moraal van het verhaal; Chinezen zijn heel capabel om een kwalitatief product op de markt te zetten alleen gaat dat ten koste van de prijs. En laat dat laatste nou net het grote argument zijn om in de verleiding te komen voor een Chinees BBM'tje.
PrutsyLJ
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 21 Nov 2015, 19:37
Woonplaats: Blaricum
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor gast » 11 Jul 2016, 05:53

Wie een beetje research doet via Google weet ondertussen wel waar ze aan beginnen, motoren zijn zeer goedkoop en voor velen daarom interessant.
Zolang de consument maar weet dat ze een Chinees product kopen met de daar bijhorende kwaliteit heb ik daar geen moeite mee, deze afweging is voor ieder anders.
Waar ik wel (nog steeds) enorme moeite mee heb is de (professionele) verkoper die nog steeds durft te beweren dat het om een Yamaha product gaat :evil:

Dat een particulier het als Yamaha aanbied kan te maken hebben met het gegeven dat een prof verkoper ze dat wijs heeft gemaakt, inmiddels waarschijnlijk erachter gekomen dat het toch niet je van het is .

Maar verkopers zoals in onderstaande linkjes die zonder blikken en blozen beweren dat het Yamaha of zelfs Mercury is mogen van mij door het slijk, deze bedrijven zijn namelijk willens en wetens de boel aan het beduvelen.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... e=lr&pos=8

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ichSnippet
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Chinese buitenboordmotoren

Berichtdoor Amersfow » 11 Jul 2016, 07:58

Let wel, china begint technisch een beetje voor te lopen. De snelste en grootste computer is tegenwoordig een chinese. Met allemaal chinese onderdelen omdat de US ze boykot. En nr 2-8 zijn ook allemaal chinese en dan komt de US eens een keer. En ze hebben nu ook een eigengebouwd vliegtuig in een lijn zitten. Als ze maar iets meer op de kwaliteit gaan letten zijn ze ons zo allemaal de baas.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1865
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Volgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten