Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor Pasbalf » 08 Apr 2016, 17:06

Heren, heren,

Wat een gesneer; is toch nergens voor nodig?

Even voor alle duidelijkheid. In een eerder berichtje heb ik gevraagd of ik een filmpje moest maken om de boel te verhelderen. Daarop is niet gereageerd. En ik heb niet gemeld dat ik het onbelast heb laten draaien. Ik stelde dat ik het op het water ga testen.

Een CDI heb ik niet zo maar liggen en om nu minimaal € 170 uit te geven voor een test gaat mij wat ver. Ik sluit overigens de CDI nog niet uit. Heb ervaringen met verschillende motorfietsen waarbij CDI's spontaan de geest gaven.

Nogmaals, ik ben jullie zeer erkentelijk voor de hulp. En om het af te sluiten een toepasselijke quote van Cruijff:“Wat heb je nou liever? Eén goed 11-tal of 11 goede 1-tallen?”
Pasbalf
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2016, 16:04
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor broekie » 08 Apr 2016, 17:24

Zo is het.

Je begrijpt het pas, als je het ziet. :D :D :lol: :lol:

Veel succes met de motor.
Mocht je er niet uitkomen, kom ik persoonlijk helpen in dit geval.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor gast » 08 Apr 2016, 17:27

@Pasbalf, mijn vermoeden is dat je motor nu wel goed is en dat hoop ik ook oprecht.
Dat je niet zomaar even 170 euro uit geeft lijkt mij niet meer dan logisch, dat doe ik ook niet, daarom schreef ik ook uitwisselen.
Dit betekend dat je dan even naar een goede monteur gaat die dit voor een paar tientjes kan doen
Het is echt specifiek dit model waar de Cdi het vaak begeeft en is daarom sowieso altijd een verdachte als de motor slecht gaat lopen, echter is vervuiling bij alle motoren oorzaak nummer 1 dus ook hier. Het ultrasoon heeft in dit geval niet zijn werk goed gedaan, en dat is toch een manier waar ik veel vertrouwen in heb.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor gast » 08 Apr 2016, 17:30

broekie schreef:Zo is het.

Je begrijpt het pas, als je het ziet. :D :D :lol: :lol:

Veel succes met de motor.
Mocht je er niet uitkomen, kom ik persoonlijk helpen in dit geval.


Neem dan wel de goede maat schroevendraaier mee!
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor Pasbalf » 08 Apr 2016, 17:43

Als het op het water niet goed loopt dan roep ik weer jullie hulp in. En het zou top zijn als iemand dan kan meekijken en een spare CDI mee kan nemen zodat we dat ook kunnen uittesten. Zorg ik voor n goed biertje bij 'In de Wildeman' in Amsterdam.
Pasbalf
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 02 Apr 2016, 16:04
ligplaats: Amsterdam
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor gast » 08 Apr 2016, 17:51

broekie schreef:Ik laat het even zo Chaea, dit heeft geen zin zo.
Je kan slecht tegen kritiek en hebt weinig humor.


Humor heb ik zeker, maar ik bespeur het echter niet in jouw reacties.
Wel enkele sneren naar discussies van het verleden, nou hoe jij het dan wil, dan diepen we die even op.

Mag je van mij zeggen dat ik niet tegen kritiek kan, maar het is je eigen keuze om deze sneren te plaatsen.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor broekie » 08 Apr 2016, 18:38

Lees je mee Chaea, als we de motor in orde maken als hij nog kuren heeft, krijgen we een biertje in Amsterdam.
Ik ben in, en jij?
Jij neemt een CDI mee en ik zorg voor de carburateur.
Maar als er nu een klep verbrand is? of de voetpakking lekt? Misschien de koppakking door is.
Wij repareren hem toch?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor gast » 08 Apr 2016, 19:01

Jij doet een belofte dus ik zou zeggen ga je gang.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor broekie » 08 Apr 2016, 19:30

Ik ben zeker van mijn advies, jij blijkbaar niet.

Wat betreft de zg sneren.
Ik heb jou als persoon niet bedoeld als ik het niet eens ben met je technische mening.
Ik heb daarbij de altijd de techniek en mogelijke oplossing voor ogen.
Dat ik het niet eens ben met de zg kiss off life in bepaalde gevallen, vat jij persoonlijk op.
Of ik altijd de carb aangeef????? zal mijn idee voor de oplossing wel zijn voor de probleem stelling.

Blijf bij mijn mening dat men niet moeilijk moet gaan denken aan het begin van storing zoeken.
Eerst maar eens de basis afscannen. Zijn de meeste problemen wel opgelost.
Een motor met veel achterstallig onderhoud kun je moeilijk repareren vanuit een forum.
Die mensen betalen de rekening voor jaren de hand op de knip. Moeten gewoon naar een goede monteur.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2540
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Yamaha F9.9A (6G8) ploft!

Berichtdoor henkvd » 08 Apr 2016, 19:53

Je kan onmogelijk alleen van een klacht omschrijving een juist reparatie advies geven.
Het begint al met de info de gegeven wordt, kan te weinig zijn maar ook veel te veel, waar je alleen in verdwaald.

De meest vreemd die ik tot nu toe heb meegemaakt, buitenboord motor Mercury 7.5
Klacht geen koelwater, makkie zou je zeggen.





Ga je kijken, de ene keer helemaal niets motor stop, starten en een prima straal.







Da's vreemd nog een paar keer








Ja hoor starten en wel of geen koelwater.






Raar





Goed kijken, kap er af en wat zien we nu motor draait de ene keer linksom en de andere keer rechtsom






Da's raar




Goed kijken, blijft de bendix van de startmotor regelmatig even hangen bij los laten startknop, motor wordt niet verder rond getornd, bendix zakt uiteindelijk en motor begint te lopen.



Nog vreemder, motortje start eigenlijk dus wel erg makkelijk maar niet op de manier als we willen.





bendix schoongemaakt en beetje gesmeerd en alles opgelost, motor draait vanaf nu af aan weer de normale kant op, inclusief een mooie koelwaterstraal.






Achteraf is de bezorgde gebruiker een beetje te voorzichtig geweest, starten, los gooien en weg varen had dan een verassing geworden, waar gaan we nu naar toe. Dan krijg je dus een hele ander klacht en uiteindelijk met dezelfde oplossing.

En verder denk je dan achteraf, deze maak je geen 2e keer meer mee.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4469
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten