Powertrim revisie?

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor Jillis88 » 02 Mrt 2016, 01:52

Oef toch maar niet naar bed haha...

Eh ja, hij is werkend weggezet en deed het opeens niet meer... Hij is meerdere keren uit elkaar geweest tot hoe ver precies weet ik niet... Hier mijn pomp gevonden.

Gewoon nieuwe plug bestellen en proberen?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jillis88
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 00:49
ligplaats: Schermer
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor henkvd » 02 Mrt 2016, 01:54

Duidelijk 3 O ringen, de valve is afgebroken.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor Jillis88 » 02 Mrt 2016, 01:57

Eh vreemd...
Maar zou dat misschien gekomen zijn doordat hij stuk is of denk je dat dat de oorzaak is van het hele probleem?
Want als hij het opeens niet meer deed zat dat afgebroken stuk inderdaad nog in de pomp... Alleen weet nu niemand of een van de monteurs het gezien heeft..
Gebruikers-avatar
Jillis88
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 00:49
ligplaats: Schermer
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor gast » 02 Mrt 2016, 07:00

Dat er druk op de cilinder stond leek mij niet meer dan logisch :lol:

Deze ring zou het probleem kunnen zijn al zie ik deze eigenlijk niet zo snel afknappen eigenlijk, aangezien de plug 3 meter gevlogen heeft en waarschijnlijk een vrij harde landing heeft gehad lijkt het mij ook niet onwaarschijnlijk dat hierdoor de ring eraf gesprongen is.

Ik heb even gezocht op internet en bij een buurforum stuit ik op hetzelfde probleem als wat jij hebt, na grondig doorspuiten was een ogenschijnlijke verstopping inwendig het probleem.( zou dan evt een deel van het ringetje kunnen zijn)
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor henkvd » 02 Mrt 2016, 10:45

Het kan zijn dat met het eruit halen van de valve, de restanten er uitgeschoten zijn, of het ligt ergens in de unit.
Dat is de vraag, Olie vullen en flushen en de doppen er aflaten en kijken of er wat uit wil komen, vind je niets, uit elkaar halen zou ik bewaren voor het laatst.
Nieuwe release valve erin en testen zoals in 1 van de bovenstaande berichten.
Afbreken schijnt wel vaker voor te komen en dan heb je idd een trim probleem, valve hoort voor elektrische bediening gesloten re zijn, nu pomp je alleen olie rond, pers en zuigkant van de cilinder staan met elkaar in verbinding, daarom ook geen gekreun, bij de test in het filmpje loopt het soepel.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor Jillis88 » 02 Mrt 2016, 20:39

Top dat jullie zo meedenken!' :mrgreen:
Olie en nieuwe valve besteld, 65€ :( maar als dit het probleem is is het een koopje!
De druk achter de klep heeft inderdaad misschien wel lekker schoongemaakt, het rubbertje kan er ook in de lancering afgegaan zijn oid

Vrijdag krijg ik mijn spullen al binnen.

Wordt vervolgd...
Gebruikers-avatar
Jillis88
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 00:49
ligplaats: Schermer
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor Jillis88 » 09 Mrt 2016, 21:22

Nou daar ben ik weer, watersportwinkel kreeg vandaag pas de plug binnen. Geen probleem. Ik probeerde de plug, maar wilde er niet in... Natuurlijk zat het puntje van de vorige valve er nog in :( opengemaakt, allemaal rubbertjes eruit en een balletje van 2mm. Eerst dr motor eraf en toen de onderkant van de motor van het cilindergedeelte af. Vervolgens kon ik de valve vanaf de andere kant met een spijker eruit tikken. Helaas geen o-ring gezien. Weggeblazen met de klap olie eerder in het topic of wellicht een van de monteurs die hem kwijt geraakt is? Ach. Alles weer in elkaar gezet, hopelijk goed. Ronde balletje achter een klein oringetje gestopt met een veer in het gat. Ik zie hem niet op de bouwtekening maar denk dat hij daar vandaan kwam. Klopt het dat de plastic valve wel even een stevige duw nodig heeft om erin te komen? Of zal jet oringetje nog ergens in de weg zitten?
Plunjer er helemaal uitgetrokken en gevult, beetje trimmen, weer vullen, trimmen vullen etc. Nu denk ik dat hij gewoon weer goed is!! :mrgreen: wat denken jullie, klinkt dit ok?
Echt bizar toch? Twee monteurs, ik vraag op het forum een een timmerman lost het met ze op! :


Leuke is dat jullie mij ook nog even zien op het filmpje! :mrgreen:
http://youtu.be/2if53aCmMWw
Gebruikers-avatar
Jillis88
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 00:49
ligplaats: Schermer
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor henkvd » 09 Mrt 2016, 21:26

Dat ziet er goed uit, nu nog even checken of de motor ook in de hoogste stand blijft staan als je hem op trimt en je kan een kruisje zetten op de todo list.
Balletje zal wel in het setje bij 13 horen in het midden van de tekening, helaas is 13 ruim aanwezig op de tekening, dat is een hele revisie kit .
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor Jillis88 » 09 Mrt 2016, 21:37

Ja ik denk dat hij gewoon goed is nu. Maar even voor de volledigheid, als hij helemaal uitgeduwd is dan moet hij gevuld worden toch?
Gebruikers-avatar
Jillis88
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 Jun 2014, 00:49
ligplaats: Schermer
info:

Re: Powertrim revisie?

Berichtdoor henkvd » 09 Mrt 2016, 21:54

Ja, anders krijg je weer olie om je oren, helemaal omhoog dan moet je de vent plug drukloos los kunnen draaien, zoals de unit staat in het filmpje, olie bijvullen tot aan de onderkant van het schroefdraad, maar ik denk dat het allemaal niet nodig is, loopt mooi nu.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4467
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten