opgelost verbruik bbm

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

opgelost verbruik bbm

Berichtdoor oeds » 15 Jan 2012, 19:36

Wie kan me iets vertellen over het verbruik van een Yamaha 20 pk autolube in verhouding tot een yamaha 15 pk.
Scheelt het veel in het verbruik?
En wat voor verbruik moet ik op rekenen bij rustig varen ze komen achter een bootje van 5 meter.
Laatst gewijzigd door oeds op 17 Jan 2012, 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: verbruik bbm

Berichtdoor henkvd » 15 Jan 2012, 20:06

Volgas zal de 20 pk rond de 8 ltr per uur uit komen, de 15 pk ca 6 ltr per uur.
Met rustig varen zal het verbruik fors terug lopen en zal het verbruik tussen beide motoren onderling weinig verschillen, het belangrijkste is de rompsnelheid in de gaten te houden.
Neem op een vaartocht een GPS mee en speel met de hoeveelheid gas, door een paar tiende in snelheid in te leveren kom je er achter dat de gashendel enorm terug kan, zeg halfgas, meer gas resulteert alleen maar in een grotere hekgolf, maar nauwelijks snelheids winst.
Het verbruik zal bij halfgas, ca 2,5 a 3 ltr zijn, zeker niet meer.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: verbruik bbm

Berichtdoor henkvd » 15 Jan 2012, 23:09

Re: verbruik bbm

Verstuurd: zo 15 jan 2012, 21:46
Van: oeds
Naar: henkvd
Onderwerp: verbruik bbm

henkvd schreef:
Volgas zal de 20 pk rond de 8 ltr per uur uit komen, de 15 pk ca 6 ltr per uur.
Met rustig varen zal het verbruik fors terug lopen en zal het verbruik tussen beide motoren onderling weinig verschillen, het belangrijkste is de rompsnelheid in de gaten te houden.
Neem op een vaartocht een GPS mee en speel met de hoeveelheid gas, door een paar tiende in snelheid in te leveren kom je er achter dat de gashendel enorm terug kan, zeg halfgas, meer gas resulteert alleen maar in een grotere hekgolf, maar nauwelijks snelheids winst.
Het verbruik zal bij halfgas, ca 2,5 a 3 ltr zijn, zeker niet meer.






Bedankt voor je antwoord.
maar hoe zet ik bij deze topic opgelost??

Groet Oeds



Hallo Oeds,
reageren in dit Topic en niet in een PB , ik heb je PB maar hier geplaatst , je kunt er opgelost voor plaatsen door naar je eerste bericht te gaan in dit Topic ( je vraag verbruik bbm) klik op wijzig en plaats er -opgelost- voor.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4464
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

bbm valt uit als ik meer gas wil geven.

Berichtdoor ..... » 08 Dec 2013, 13:15

Berichtdoor Molenaar » di 22 mei 2012, 19:55

Hallo ik heb een vraagje, ik ben al een tijdje aan het klussen aan mijn bbm 20 pk yamaha de motor is al iets van 20 jaar oud en starte eerst niet maar nu wel alleen hij valt de hele tijd uit (hij kan gewoon niet vol gas??) als ik meer gas wil geven... als ik normaal vaar zonder dat ik ff hard wil dan doet hij het gewoon goed maar bij vol gas valt hij uit. hij moet sowieso nog een beetje afgesteld worden maar ik kan mij niet voorstellen dat dat het enige probleem is. verder heb ik de cabrateur al een keer helemaal schoongemaakt en bougies nagekeken en een nieuw bezinefiltertje in gezet. kan iemand mij alsjeblieft helpen!!

Ik hoop op een antwoord.

Groetjes Swen
.....
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 06 Dec 2013, 22:12
ligplaats:
info:

Re: bbm valt uit als ik meer gas wil geven.

Berichtdoor gast » 08 Dec 2013, 13:17

Berichtdoor chaea » di 22 mei 2012, 20:53

Molenaar schreef:Hallo ik heb een vraagje, ik ben al een tijdje aan het klussen aan mijn bbm 20 pk yamaha de motor is al iets van 20 jaar oud en starte eerst niet maar nu wel alleen hij valt de hele tijd uit (hij kan gewoon niet vol gas??) als ik meer gas wil geven... als ik normaal vaar zonder dat ik ff hard wil dan doet hij het gewoon goed maar bij vol gas valt hij uit. hij moet sowieso nog een beetje afgesteld worden maar ik kan mij niet voorstellen dat dat het enige probleem is. verder heb ik de cabrateur al een keer helemaal schoongemaakt en bougies nagekeken en een nieuw bezinefiltertje in gezet. kan iemand mij alsjeblieft helpen!!

Ik hoop op een antwoord.

Groetjes Swen



Ultrasoon reinigen
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:


Terug naar Outboard motoren

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten