Even voorstellen en herken je deze boot?

Even voorstellen en herken je deze boot?

Berichtdoor Sloddervos » 24 Apr 2024, 00:42

Dag mededrijvers,

Al enige tijd op dit forum kennis aan het op doen, even geleden al geregistreerd, maar het voorstellen kwam er steeds niet van.
Nu dan toch en direct een vraag. Maar eerst maar eens voorstellen.

Ik ben Alex, 36 en wonend in Groningen. Met mijn kleine twee jaar nog niet heel lang actief in de watersportwereld, maar ik was er al wel heel snel over uit dat ik nog een behoorlijke tijd blijf rondhangen.
Sinds augustus vorig jaar een hele blije eigenaar van een Waalkotter (spitsgatter) van 9,5 m. Ik heb de boot in Friesland liggen. Ik doe zoveel mogelijk zelf (alleen al omdat ik het klussen zelf een leuk onderdeel vind). Ik hoop hier de nodige antwoorden te kunnen vinden als ik vragen heb.

En dan ook maar direct mijn vraag. Zoals gezegd heb ik vorig jaar een Wallkotter gekocht. Ik ben bij deze boot uitgekomen via het www. Daarvoor moest ik wel naar Duitsland toe. De boot hebben we vanuit Bremen naar Friesland gevaren. De boot heeft de nodige aandacht nodig, aangezien deze 5 jaar lang stil heeft gestaan (eigenaar kon door ziekte niets meer doen) waarvan een deel in een loods. Dat er werk aan zit vind ik juist niet erg, hier was ik naar op zoek. Het plan is om dit geleidelijk te doen en tussendoor ook gewoon van het varen te genieten. Op het moment heb ik al een groot deel van het interieur eruit getrokken, alleen al omdat het ook aan vervanging toe is.

Het grootste nadeel is dat ik weinig tot niets van de boot weet, behalve dat het een Waalkotter is van 9,5 m, dat het een rondspant is en dat er een BMW D50 motor in ligt met kielkoeling en een droge uitlaat (al twijfel ik dat dit laatste altijd zo is geweest). Ik heb het nodige rondgezocht op het www en kwam bij een oude advertentie uit, waar onderstaande foto bij stond (de advertentie is inmiddels ook alweer verwijderd, helaas).
Ik ben alleen wel zo goed als zeker dat ik deze Waalkotter heb gekocht (ze ziet er alleen niet meer helemaal zo uit). De omschrijving die in de advertentie stond komt nagenoeg overeen met de kenmerken van de boot en ook wat op de foto te zien is komt overeen. De boot ziet er nu alleen niet meer helemaal zo uit, gezien het achterstallig onderhoud, maar dat is een kwestie van tijd en aandacht en tijd en tijd :lol:.

Mijn vraag is dan ook of er iemand op dit forum de boot kent/herkent/eigenaar is geweest/de eigenaar kent of heeft gekend/foto's heeft/de naam van de boot kent of iets aan info. Zoals gezegd weet ik nu namelijk zo goed als niets over de geschiedenis :). De vraag is ook al eens op FB gezet, maar helaas zonder resultaat. Ik hoop dat iemand hier wel iets bruikbaars heeft!

Gr Alex


Afbeelding
Sloddervos
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Okt 2023, 22:21
ligplaats:
info: Waalkotter 950 (ak)
BMW D50

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten