Even voorstellen en Stahoogte vraag

Re: Even voorstellen en Stahoogte vraag

Berichtdoor McBoaty » 20 Sep 2023, 18:36

Ik ben met mijn bootzoektocht ook op heel wat scheepjes geweest en eigenlijk viel alles onder de 9 meter zo'n beetje af omdat je dan meestal ook gelijk smaller bent en dus de boot vaak instabieler en tegelijk minder "woonoppervlak"
Uiteindelijk werd het bij mij een Polaris OKAK van 950x300. Stahoogte is in kajuit en salon 190, goed te doen voor iemand van 176 :D
Maar met een budget van 10K ben je wel iets beperkter en wordt het of klussen of compromise ..
Polaris 950 OKAK
Gebruikers-avatar
McBoaty
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 10 Okt 2022, 09:37
ligplaats: De Klink
info: Polaris Marathon 950 OKAK

Re: Even voorstellen en Stahoogte vraag

Berichtdoor chaea » 20 Sep 2023, 23:29

McBoaty schreef:Ik ben met mijn bootzoektocht ook op heel wat scheepjes geweest en eigenlijk viel alles onder de 9 meter zo'n beetje af omdat je dan meestal ook gelijk smaller bent en dus de boot vaak instabieler en tegelijk minder "woonoppervlak"
Uiteindelijk werd het bij mij een Polaris OKAK van 950x300. Stahoogte is in kajuit en salon 190, goed te doen voor iemand van 176 :D
Maar met een budget van 10K ben je wel iets beperkter en wordt het of klussen of compromise ..


Daarom het Doerak advies, zijn breder en plomper dan de ranke varianten. Er is een levendige club met alle info en ondanks dat ze binnen de 10 k vallen is dit aardig waardevast.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Re: Even voorstellen en Stahoogte vraag

Berichtdoor chaea » 20 Sep 2023, 23:31

Langejan schreef:Dank voor het advies mbt de Doerak!

Voor zover ik uitgevonden heb is de stahoogte in de kajuit 190 cm en in de kuip 200 cm ... kan ik mee leven.
Misschien is het mogelijk de kuiphoogte iets te vergroten.

Afgelopen dagen me een beetje in de Doerak verdiept, leuke beginnersboot die past bij mijn budget
Persoonlijk vind ik ze best leuk om te zien... en de afgeknotte boeg scheelt ook weer liggeld ;-)

Nu nog verder verdiepen en dan op zoek, zal iets tussen een Doerak 700 en een 850 worden, zonder AK.

Groet,
Jan


Ik ben echt fan van ze, de 650 noem ik de kever op het water :D
De 850 is zekers top, maar mijn tip is de 780.
chaea
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 07 Aug 2020, 20:55
ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Vorige

Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten