Wie ben ik. In ieder geval nieuw hier :)

Wie ben ik. In ieder geval nieuw hier :)

Berichtdoor skipp4y » 28 Jun 2023, 10:15

Beste forum leden/lezers etc.

Voornaam is Nico. Getrouwd. Vader van twee zoons en opa van een kleindochter. Mijn verleden is decennie lang leven in de beroepsvaart. Vanaf 2013 werkzaam in en gedeelde eigenaar van twee in (kleine) jachtbouw gerelateerde bedrijven waar ik de installatie techniek voor mijn rekening neem. Het betreft een heel breed werkgebied dat loopt van installeren van in en outboard motoren (voortstuwingssytemen), elektrische installaties, diesel, benzine en elektrische aandrijfsystemen. ( en ik ga geen reclame maken :D )

7 jaar geleden heb ik de beroepsvaartvaart om medische redenen vaarwel gezegd en ben ik naast bovengenoemde werkzaamheden als ZZp gaan werken als regio coordinator voor de grootste branche vereniging van beroepsvaart. (weer geen reclame :p ) In die hoedanigheid heb ik ook veel prettig samengewerkt met vertegenwoordigers van de recreatievaart en geprobeert uit twee verschillende belangen de gezamelijke belangen bij de vaarwegbheerders te verdedigen.

In 2000 ben ik begonnen met de ombouw van een voormalig beroepsvaartuig (klipper) naar een recreatie vaartuig. Misschien heeft u deze ergens voorbij zien komen in een havana bruine kleur onder de naam De Strijd. dat was ook de eerste naam vd te water lating in 1897. Na enkele lange reizen hiermee in Belgie, Frankrijk en Nederland heb ik een paar jaar terug deze klipper naar Wales (Rivier de Servern) verkocht. Daarna vooral veel op het water te vinden met eigen (demo) tenders en sloepen. Vorig jaar heb ik toch weer een vaartuig aangeschaft voor langere reizen en het oog is gevallen op een 12,5m dubbelschroefs Tille rondspant kotter.

Ik hoop hier nuttige kennis te kunnen bijdrage en ook van anderen te kunnen leren in een omgeving waar we elkaar in alle verschillen kleurtjes voorkeuren en achtergronden respecteren.
mvg Nico
skipp4y
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 28 Jun 2023, 09:39
ligplaats:
info:

Re: Wie ben ik. In ieder geval nieuw hier :)

Berichtdoor Pieterse » 29 Jun 2023, 16:22

Hoi Nico,

Van harte welkom op het forum. Mensen met zoveel ervaring zijn altijd een waardevolle aanwinst hier.

Groet, John
Pieterse
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 02 Sep 2021, 17:55
ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Re: Wie ben ik. In ieder geval nieuw hier :)

Berichtdoor McBoaty » 30 Jun 2023, 08:03

Er kan hier soms pittig gediscussieerd worden heb ik gemerkt :lol: maar het is een forum met heel veel kennis aan boord en hoe meer kennis hoe mooier! (voor een noob als mij)
Polaris 950 OKAK
Gebruikers-avatar
McBoaty
 
Berichten: 117
Geregistreerd: 10 Okt 2022, 09:37
ligplaats: De Klink
info: Polaris Marathon 950 OKAK


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten