Thieuke stelt zich voor

Thieuke stelt zich voor

Berichtdoor Thieuke » 17 Mei 2022, 18:39

Aan allen,

Ik ben Mathieu, 40 jaar oud, vaar graag, maar tot nu toe altijd gehuurd.
Sinds vandaag eigenaar van een heuse boot.
Een Renken 2100 Classic.
Nu, ik heb begrepen dat het niet de hoogste kwaliteit boten zijn, maar hij heeft me weinig gekost.
Het is een echte projectboot. Daarvoor ga ik nog een topic aanmaken, maar zodra ik een ligplaats heb in de buurt, en ik aan de slag kan.
Hij/zij staat nu nog op het droge namelijk.
Ik kan alvast vertellen dat ik heel eigenwijs ben. Ik ontvang wel graag adviezen, maar ik doe er niet altijd wat mee :D

Kleine greep ind e plannen voor de Renken:
- poetsen, poetsen en poetsen
- Elektrisch in orde brengen (oude projectboot van vorige eigenaar)
- motor aan de praat krijgen
- interieur eruit
- opnieuw bekleden, nieuw tapijt
- keukentje opknappen
- binnenzijde buiten opknappen
- buitenzijde opknappen

Ik hou van projecten. Vroeger (nou ja, zo oud ben ik nu ook weer niet) hobbymonteur geweest voor de Saab community in Nederland.
Ik weet dus wel wat van Zweedse motoren, en laat mijn bootje nu net een Volvo Penta B230 aan boord hebben.

Bij mij is een topic geen topic zonder foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




groeten en tot horens
Thieuke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 17 Mei 2022, 18:29
ligplaats: Gouda
info:

Re: Thieuke stelt zich voor

Berichtdoor stefan » 18 Mei 2022, 12:47

Welkom en veel succes met je project!
Inderdaad altijd leuk om mensen mee te laten kijken door het plaatsen van foto's.
Die adviezen komen dan vanzelf.... :-)
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Thieuke stelt zich voor

Berichtdoor Quota » 18 Mei 2022, 12:51

Welkom,

En een Volvo Redblock rules!
Quota
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 10 Jan 2022, 16:03
ligplaats: Maasbommel
info:

Re: Thieuke stelt zich voor

Berichtdoor Thieuke » 19 Mei 2022, 07:59

Pfffff, ik heb met de verkoper afgesproken dat ze de boot vervoeren naar een ligplaats, die ik nog moest regelen.
Nou, dat valt nog niet mee. Kennelijk heeft sinds de Corona iedereen een boot ofzo?
Als iemand een tip heeft in de buurt van Gouda, een ligplaats of een loods waar ik aan de boot kan werken, dan hoor ik het graag.

stefan schreef:Welkom en veel succes met je project!
Inderdaad altijd leuk om mensen mee te laten kijken door het plaatsen van foto's.
Die adviezen komen dan vanzelf....


Dank u, dank u, ik ga vandaag een projectpagina aanmaken. Het is mijn eerste eigen boot, dus veel uit te zoeken, maar ik hou van een uitdaging.
Ik zie de adviezen graag komen.

Quota schreef:Welkom,

En een Volvo Redblock rules!


Ik heb gisteren eindelijk een workshopmanual gevonden over dit blok, met elektrische schema's, die ik hard nodig heb.

Afbeelding

Het valt me nog mee moet ik zeggen, ik ben auto's gewend, die zijn toch wel wat ingewikkelder. Maar goed uiteindelijk is het een kwestie van draadjes volgen en verbindingen maken.
De vorige eigenaar was begonnen aan het vernieuwen van de elektronica, maar heeft er de brui aan gegeven en de boot weg gedaan. Het is een goede spaghetti en de stuurinrichting, gashandle en de MIU zijn een complete wirwar van losse kabels. Leuk puzzeltje :D

Ik zal hem ook even beschikbaar maken, mochten anderen deze nog niet hebben, maar wel willen: Klik hier!

Intussen ga ik 16 juni op cursus voor vaarbewijs 1. Iemand tips om mijn slagingskansen te vergroten? :D :D
Thieuke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 17 Mei 2022, 18:29
ligplaats: Gouda
info:

Re: Thieuke stelt zich voor

Berichtdoor Thieuke » 19 Mei 2022, 19:16

Intussen heb ik een mooie ligplaats gevonden in IJsselstein, dus dat is gelukt, volgende week komt ze weer terug in het water te liggen en kan de pret beginnen.
Thieuke
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 17 Mei 2022, 18:29
ligplaats: Gouda
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten