Dag forumleden

Dag forumleden

Berichtdoor Anveg » 15 Apr 2022, 11:14

Ik ben Gerrit een 55-jarige Belg die intussen reeds 20 jaar in Nederland woont. Sinds begin dit jaar heb ik mijn vaarbewijs 1 en hoop dit jaar nog vaarbewijs 2 en de opleiding marifoon af te ronden. Omdat ik niet beschik over een eigen boot heb ik 0,0 praktijkervaring en daar wil ik graag iets aan doen alvorens een stap verder te zetten. Ik denk hierbij aan praktijklessen, tegen betaling meevaren met een ervaringsdeskundige, een andere vorm van scholing, enz...

Laat de tips maar komen ;)
Anveg
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 Apr 2022, 10:59
Woonplaats: Woensdrecht
ligplaats:
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor heuvels » 15 Apr 2022, 11:18

Welkom!... Vertel eerst eens waar je woont, dat spreekt gemakkelijk af.
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Dag forumleden

Berichtdoor Anveg » 15 Apr 2022, 11:21

heuvels schreef:Welkom!... Vertel eerst eens waar je woont, dat spreekt gemakkelijk af.


Woensdrecht.
Anveg
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 Apr 2022, 10:59
Woonplaats: Woensdrecht
ligplaats:
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor Marie Christina » 15 Apr 2022, 14:12

Da's een beetje ver vanuit de kop van Drenthe.
Anders had je bij dezen je docent gevonden..
(Letterlijk :) )
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor Roadrunnertoao » 19 Apr 2022, 09:41

Gewoon ergens voor een weekje een boot huren en zelf aan de slag gaan. Leer je het snelste van.
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor pascall » 19 Apr 2022, 17:31

Roadrunnertoao schreef:Gewoon ergens voor een weekje een boot huren en zelf aan de slag gaan. Leer je het snelste van.


Slaat nergens op.

Zelfde als, hier heb je een auto en.....

Mogelijk een berg ellende die je bij een ander veroorzaakt en mogelijk ook voor de persoon zelf.
Een echtgenote die mogelijk nooit meer mee wilt, kan ook een oplossing zijn natuurlijk.
Een paar basis technieken is cruciaal, anders leer je het mogelijk op een niet juiste manier met de nodige frustratie.

Mvg,

Pascal
pascall
 
Berichten: 2123
Geregistreerd: 04 Jan 2012, 15:00
ligplaats:
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor Marie Christina » 19 Apr 2022, 18:45

Ik snap wel hoe Roadrunner het bedoelt.
En dat is waar: je leert het het snelst door het te doen.
Maar om narigheid als hier omschreven te voorkomen kun je dat doen het beste onder begeleiding doen.
Van fouten maken leer je en een begeleider zorgt dat je geen schade maakt tijdens het maken van die fouten..
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Dag forumleden

Berichtdoor aadbloem » 20 Apr 2022, 22:21

pascall schreef:Slaat nergens op.

Zelfde als, hier heb je een auto en.....

Mogelijk een berg ellende die je bij een ander veroorzaakt en mogelijk ook voor de persoon zelf.
Een echtgenote die mogelijk nooit meer mee wilt, kan ook een oplossing zijn natuurlijk.
Een paar basis technieken is cruciaal, anders leer je het mogelijk op een niet juiste manier met de nodige frustratie.

Mvg,

Pascal

Toch wel heel anders dan een auto?? TS Anveg heeft een vaarbewijs en is bezig met vaarbewijs 2 en marifooncursus.
In Friesland vragen de meeste jachtverhuurders geen vaarbewijs en de jachten zijn niet voorzien van marifoon. Als je zegt "weinig ervaring" maar wel al een vaarbewijs te hebben maak je een proefvaart met de verhuurder en vervolgens krijg je de boot mee. Misschien lenen de friese watertjes zich meer voor een onervaren schipper? Misschien is dit een idee? Er zijn al veel huurders zonder enige ervaring op deze jachten gestapt. Gaat misschien niet altijd even goed maar ze zijn goed verzekerd en voor zover ik weet is er nog nooit eentje onder een vrachtschipper geraakt??
aadbloem
 
Berichten: 1035
Geregistreerd: 12 Sep 2017, 13:22
Woonplaats: Aan boord
ligplaats: Box ZW9
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten