Even voorsteĺlen

Even voorsteĺlen

Berichtdoor Wubbe » 24 Dec 2021, 11:23

Hallo allemaal
Wij zijn Wubbe en Aukje en hebben afgelopen zomer een Succes kruiser gekocht uit 1883, niet één van de jongsten meer dus en er zit ook wel wat werk aan de boot maar dat is ook een onderdeel van de hobby.

Ik heb intussen het gassysteem geüpdate en laten keuren, updaten was ook hard nodig omdat er nog gas slangen op zaten van 1995...... en als gastank een oude LPG tank van bijna 20 jaar oud.
Na renovatie heb ik er nu weer een hiswa keuring op van 3 jaar, wel zo veilig.

De boot ligt nu op de wal en er staan nu ook de nodige zaken op de planning, zoals een kachel inbouwen en het electrisch systeem onder handen nemen, dit is door een mooie knutselaar aangelegd want er zijn zoveel draden overal getrokken en er is totaal geen consequente draadkleur gebruikt, zo zitten er rode kabels op plus van een accu maar daar zitten ook zwarte kabels op omdat kennelijk de rode op was....
Ben daar nu nieuwe schema's voor aan het tekenen en omdat er ook zonnepanelen op komen wil ik eigenlijk alles gelijk maar netjes volgens de regels aan gaan sluiten en ook de nodige zekeringen aan gaan brengen, die zitten op sommige dingen dubbel en op andere., zoals de electrische wc zit helemaal geen zekering.

Is wel veel uitzoekwerk maar dat is ook leuk.

Bij mijn zoektochten naar informatie kwam ik steeds vaker dit forum tegen en heb me maar eens geregistreerd dus vandaar deze voorstelronde en we hopen nog veel informatie te kunnen vinden.
Gr. Wubbe en Aukje
Wubbe
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 Dec 2021, 11:03
ligplaats: Langelille
info: Succes kruiser 9,5meter

Re: Even voorsteĺlen

Berichtdoor broekie » 24 Dec 2021, 18:59

Welkom, de actuele informatie over het gassysteem was net een onderwerp van discussie.
Even voor de duidelijkheid: oude LPG tank met 26 jaar oude slangen.
Ik denk niet dat je het enige bootje bent wat zo rondvaart.

Maar goed dat jullie dit serieus en professioneel aangepakt hebben.

Ook de elektra zijn zaken die door de jaren heen van knutselen uiteindelijk gevaarlijk worden.
De zoekfunctie geeft vaak al veel info, de onderwerpen op dit gebied komen vaak terug.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie
 
Berichten: 2547
Geregistreerd: 25 Mrt 2012, 21:14
Woonplaats: Zevenhoven
ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Re: Even voorsteĺlen

Berichtdoor Wubbe » 26 Dec 2021, 19:08

Ik ben idd ook al serieus met het elektra gebeuren aan het nadenken en de boel word deze zomer sowieso gerenoveerd. ik sleutel voor mijn werk ook regelmatig aan vrachtwagens en grondverzetmachines en daarom ben ik me ook terdege van bewust van verkeerd en ondeugdelijk aangesloten elektro.
Binnenkort eerst de standkachel inbouwen en maar eens kijken hoe de rest aangesloten zit zodat ik een fatsoenlijk schema kan maken.
Hopelijk kan ik hier op dit forum ook heel wat info vinden want op een boot zijn veel dingen toch net iets anders aangesloten dan in voertuigen.
Wubbe
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 24 Dec 2021, 11:03
ligplaats: Langelille
info: Succes kruiser 9,5meter


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten