Dag allemaal!

Dag allemaal!

Berichtdoor Eva » 18 Okt 2021, 15:52

Goedemiddag allemaal, graag stel ik mij even voor. Mijn naam is Eva en mijn vriend en ik hebben afgelopen zomer ons eerste bootje gekocht, om te kijken of we het wat vonden, op het water. Nou, na 1 keer varen waren we verkocht! Wat een genot... Nu zijn wij in de afgelopen weken 'gestruikeld' over de meest fantastische kajuitboot ever...! Een opknapper weliswaar, de binnenkant heeft met name even flink wat liefde nodig. En die gaan we geven... :D We hebben de boot aangeschaft en nu begint het grote avontuur. Hoeft niet allemaal in 1 keer, maar stapje voor stapje wordt dit een prachtboot, let maar op!
Buiten moet ook wel iets gebeuren, polyester op paar kleine plekjes gerepareerd, maar niets groots. (en dat gaan we door mensen laten doen, die er verstand van hebben...;-))
Binnen is het een kwestie van alles strippen en dan 'opnieuw' beginnen. Ook hier: stapje voor stapje.

Nu ben ik van allerlei dingen aan het opzoeken en uitzoeken. Probeer dit ook in volgorde van belangrijk te doen. Zo heeft de boot een overkapping nodig. Ik vraag me af of een buiskap/achtertent ook geschikt is om in de winter (weer en wind) buiten te blijven? Of is dan een (al dan niet op maat gemaakt afdekzeil beter?)

Waar kan ik het best een buiskap laten maken, hoe zit het nou precies met een achtertent tov een buiskap (sorry ik doe mijn best) en hoe kom ik er bijvoorbeeld achter of de buizen die er nog bij de boot zitten nog geschikt zijn. Of dat we dat allemaal in 1 keer het beste kunnen laten vervangen. Hoe ga ik dat binnen doen met al dan niet bekleding, de huidige bekleding moet er af en is er al deels af. Beste mensen van het watersport forum: ik heb wel 100 vragen!

Groetjes Eva
Eva
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Okt 2021, 15:39
ligplaats:
info: Opknap kajuitboot 650 x 240. Wel 100 vragen! :-)

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor stefan » 18 Okt 2021, 16:45

Welkom Eva! Besmet worden met het watersport virus is vaak ernstig... :-)

Als je wat foto's plaatst ... zo: http://watersportforum.eu/viewtopic.php?f=35&t=1112 kunnen mensen vaak goed meekijken en adviseren.
stefan
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 21:08
Woonplaats: Maastricht
ligplaats:
info:

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor heuvels » 18 Okt 2021, 17:30

In ieder geval handig als je ergens binnen kunt staan met je boot. Klust een stuk fijner, vooral in de winter....
Gebruikers-avatar
heuvels
 
Berichten: 1095
Geregistreerd: 15 Feb 2020, 17:20
Woonplaats: Maassluis
ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor Eva » 18 Okt 2021, 17:41

stefan schreef:Welkom Eva! Besmet worden met het watersport virus is vaak ernstig... :-)

Als je wat foto's plaatst ... zo: http://watersportforum.eu/viewtopic.php?f=35&t=1112 kunnen mensen vaak goed meekijken en adviseren.


Dag Stefan, ja het virus is inderdaad best hardnekkig...;-) Gelukkig mijn vriend en ik allebei, dat scheelt weer. Zodra ik wat goede foto's heb zal ik deze plaatsen. (en dan mijn vingers in mijn oren doen voor alle reacties: meis waar begin je aan, hahahaha) Dank voor je reactie!
Eva
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Okt 2021, 15:39
ligplaats:
info: Opknap kajuitboot 650 x 240. Wel 100 vragen! :-)

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor Eva » 18 Okt 2021, 17:44

heuvels schreef:In ieder geval handig als je ergens binnen kunt staan met je boot. Klust een stuk fijner, vooral in de winter....


Hoi, dank voor je reactie. Helaas is dit met stip de slechtste periode om nog met je boot naar binnen te kunnen. Veel rondgebeld en alles, maar dan ook alles zit hartstikke vol! Dus we moeten het gaan doen met dat wat er is. Als het goed is kan ik nu naar een werf, waar ze ook in een verwarmde loods wat kunnen gaan doen. Maar verder staat de boot buiten, het is niet anders, voor nu. Ze moet het maar even volhouden..;-)
Eva
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Okt 2021, 15:39
ligplaats:
info: Opknap kajuitboot 650 x 240. Wel 100 vragen! :-)

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor FKZ » 19 Okt 2021, 09:18

stap 1 maak een goed plan voor inrichting, dus is de huidige inrichting goed of wil je dingen veranderen zoals bed groter maken oid. Het zou zonde zijn als je nieuwe kussen laat/gaat maken en die straks te klein zijn.

Maak een lijst met zaken die je wil aanpakken en wat het kost.

Polyester laat zich goed opknappen met een verf beurt. begin met een goede basis en zorg dat je van het voorjaar weer kunt varen wellicht niet helemaal zoals je wenst maar wel varen. Alles kost meer tijd dan je denkt zeker als je het moet doen met weekenden en vrije uurtjes. Voor de tent laat je adviseren door een kappen maker die weet wat er mogelijk is op jullie bootje een nieuwe kap is wel een flinke uitgave hou daar rekening mee. Nu al offertes aanvragen en een beslissing maken en levering in het voorjaar kan mogelijk nog wat korting opleveren. Kies er een in de buurt ze zullen 2 of 3x bij het bootje moeten 1x opmeten 1x frame passen bij nieuw frame en mal maken en 1x plaatsen.

benieuwd naar de foto's en succes
FKZ
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 25 Okt 2018, 11:40
ligplaats: Sneek
info:

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor Amersfow » 19 Okt 2021, 15:16

Ik weet niet waar je boot ligt, maar als het in de buurt van Gouda is, weet ik een zeer goede zeilmaker voor de huif. En niet zo duur.
https://photos.app.goo.gl/Z7YNQCgaaLe8kq7V6
https://photos.app.goo.gl/3r8mfmTUGkejowa36
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor varg » 23 Okt 2021, 16:00

Inderdaad een knappe kap! Hoe heet deze wonderfirma? groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor Amersfow » 24 Okt 2021, 08:45

Zeilmakerij Hemmes in Gouda, Bodegraafsestraatweg 41, 2805GK. Geen website, blijkbaar klandizie genoeg :D
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1857
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Dag allemaal!

Berichtdoor varg » 27 Okt 2021, 22:54

Amersfow schreef:Zeilmakerij Hemmes in Gouda, Bodegraafsestraatweg 41, 2805GK. Geen website, blijkbaar klandizie genoeg :D


Dank...we gaan daar eens kijken!
groet, Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg
 
Berichten: 1104
Geregistreerd: 18 Dec 2013, 23:50
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten