Ik ben nieuw hier en stel me graag aan jullie voor

Ik ben nieuw hier en stel me graag aan jullie voor

Berichtdoor Ron uit Vlierden » 23 Jun 2021, 23:31

Beste allemaal,

Ik ben Ron van Lieshout (kom uit Z.O.Brabant) en vaar al een tijdje met diverse boten en ben een aantal jaar minder actief geweest en op pad geweest met campers. Afgelopen jaar heb ik toch maar weer de knoop doorgehakt en weer een boot gekocht.

Al lees ik regelmatig berichten van het Watesrportforum, was ik nog niet geregistreerd, dat heb ik vanavond eindelijk maar eens aangepast. ;)

Ik vaar met een Hooveld 970 OK uit 1982 en heb een ligplaats bij WSV de Zandmeren in Kerkdriel. Deze boot "Hotel California" heb ik pas vanaf afgelopen jaar en hij staat nu op de wal in Alem omdat de Paragorn keerkoppeling er onverwacht onderweg mee ophield.

Omdat o.a. ook de elektra niet correct was aangesloten (meeste kabels waren b.v. aan één kant van de zekering bij elkaar geknoopt), heb ik alles weg geknipt ben ben opnieuw begonnen nieuwe Accus (3x) 220v contact dozen, USB aansluitpunten, elektrisch toilet, nieuwe standkachel, nieuw dashboard (met gebruik van bestaande en nieuwe klokken) etc. etc. Kajuit en stuurhut moeten ook nog opnieuw geschilderd worden als het nieuwe dakluik is geplaatst, en zoals meer andere Hooveld eigenaars wil ik ook een zij-instap mogelijkheid maken, dus nog meer slijpen en lassen.
Kortom, mijn vrouw vroeg zich af waarom in godsnaam ik deze boot heb gekocht .....
Nou na verschillende boten gehad te hebben zoals o.a. Proficiat met achter kajuit ben ik gevallen voor de grote kuip waarin met gemak 7 volwassene ruim kunnen zitten, 4 kajuit deuren die de boot heel erg ruim en licht laten overkomen, kortom een boot naar mijn zin.

Veel werk, maar bij iedere tegenvaller leer ik iets meer van de boot en wordt hij weer een stukje meer eigen.
Ik hoop dit jaar nog terug in het water te gaan zodat ik toch nog even van mooi zomers vaarweer kan gaan genieten samen met mijn lieve (maar geen echte watersport liefhebbende) vrouw, kinderen en 4 prachtige kleindochters en vrienden kan genieten van het water en de rust die ik vind tijdens het varen of gewoon zitten op mijn bootje.

Ik hoop dat ik nog veel op kan steken op dit prachtig en uitgebreide forum en wellicht ook nog zo nu en dan wat toe kan voegen waar andere gebruikers dan weer wat aan kunnen hebben.

Ik wens iedereen een fijn vaarseizoen toe!

Groetjes Ron
Voor andere Hooveld eigenaren; Ook ik heb gezocht naar de Hooveld werf in Veldriel, Maasland jachtbouw en families Hooymans in de gemeente Maasdriel naar history van de Hooveld maar helaas zonder succes. In onze haven liggen 2 Hooveld boten en ook in andere havens in de buurt kom ik er regelmatig een tegen, ze lijken allemaal net een klein beetje anders al is het interieur bij de meeste wel heel herkenbaar....
Gebruikers-avatar
Ron uit Vlierden
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 Jun 2021, 22:44
ligplaats: Kerkdriel
info: Hooveld 970 OK

Re: Ik ben nieuw hier en stel me graag aan jullie voor

Berichtdoor Roadrunnertoao » 24 Jun 2021, 09:54

Welkom.
Ik ben benieuwd naar de foto's!
Roadrunnertoao
 
Berichten: 155
Geregistreerd: 26 Feb 2021, 11:21
ligplaats: Dordrecht
info:

Re: Ik ben nieuw hier en stel me graag aan jullie voor

Berichtdoor sebas » 28 Jun 2021, 23:03

Leuk, ik ben je buurman bij van Gent en lig sinds zaterdag weer in het water na ook een hele hoop werk :)
sebas
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 23 Jul 2020, 10:48
ligplaats:
info:


Terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten